فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

مشکل شماره‌گذاری خودروها با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری حل شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلاتی در رابطه با شماره گذاری برخی خودروهای داخلی وجود داشت که با دستور معاون اول رییس‌جمهوری برطرف شد.

مشکل شماره‌گذاری خودروها با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری حل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهدی غضنفری اظهار کرد: برخی مشکلات در بخش صنعت وجود دارد که باید با تعامل دستگاه های مختلف حل شود. وی با بیان اینکه مشکلاتی در رابطه با شماره گذاری برخی خودروهای داخلی وجود داشت که در کارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رییس جمهوری مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه دو طرف استدلال های خود را در این خصوص بیان کردند که در نهایت نیز توسط معاون اول رییس جمهوری تصمیم گیری و مشکل شماره گذاری خودروها حل شد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برخی مسائل مربوط به صنعت مانند مشکلات شماره گذاری از نوع مشکلات فرابخشی است که در مواردی لازم است این مشکلات در مرجع بالاتری مطرح و دستور حل مشکل صادر شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18254

    کاهش تولید خودرو تا نیمه دوم 91 جبران می‌شود
    شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود نقدینگی، توقف شماره‌گذاری وانت پیکان و برخی مشکلات داخلی خودروسازان را از دلایل اصلی کاهش 30 درصدی تولید خودرو در کشور طی 2 ماه نخست سال جاری دانست.
    محسن صالحی نیا افزود: تلاش می کنیم تا آخر مرداد ماه وضعیت تولید خودرو در کشور بهتر شده و از نیمه دوم امسال تولید به روند طبیعی خود بازگردد.
    وی گفت: برخی خودروسازان با کمبود نقدینگی مواجه بودند که به تازگی تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته و امیدواریم وضعیت دسترسی خودروسازان به تسهیلات بهتر شود. از سوی دیگر در سال جاری شاهد توقف شماره گذاری وانت پیکان هم بودیم که این اتفاق نیز در کاهش تولید خودرو در کشور موثر بود.
    وی عنوان کرد: از سوی دیگر برخی خودروسازان دارای مشکلات داخلی بوده و با این امیدواری وجود دارد که ظرف ماههای آینده روند تولید خودرو در کشور بهبود یابد.

    به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال تولید خودرو در کشور بین پنج تا شش درصد نسبت به سال 1390 افزایش یابد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18253

    از واردات کامیون‌های دست دوم بی‌کیفیت جلوگیری می‌کنیم
    شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص واردات کامیون‌های دست دوم به کشور، اظهار کرد: آزادسازی واردات کامیون‌های تا 3 سال کارکرد مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه بوده و ما مکلف به اجرای آن هستیم.
    بهادر کاظمی اظهار کرد: در تعیین دستورالعمل های این مصوبه سعی شد به نحوی عمل شود که هم قانون اجرا شده و هم نظارت های کیفی بر این کامیون ها به بهترین وجه صورت گیرد.
    وی ادامه داد: براساس دستورالعمل های تعیین شده، برای واردات کامیون تا 3 سال کارکرد خارجی دو الزام در نظر گرفته شده است. الزام اول آن است که از همان برند و مدل کامیون دست دوم مورد نظر برای واردات باید در گذشته نمونه هایی به صورت نو وارد کشور شده و مستندات کیفی و استانداردی آن ها به تایید سازمان استاندارد ایران رسیده باشد که در آن صورت نیز آن برند دارای سیستم خدمات پس از فروش در ایران خواهد بود.کاظمی افزود: الزام دوم نیز تایید مشخصات و استانداردهای ظاهری کامیون توسط شرکت های بازرسی است؛ به گونه ای که بازرسان شرکت های بازرسی، کامیون را در مرزهای ورودی بر اساس چک لیست ها کنترل کرده و با استانداردهای مربوطه تطبیق می دهند.
    وی با بیان این که کامیون تا سه سال کارکرد در صورت رعایت این دو ضابطه مجوز ورود به کشور را پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که علاوه بر الزامات یاد شده، معاینه فنی نیز از این خودروها در مرزهای ورودی کشور صورت گیرد تا پس از تایید فنی اجازه واردات صادر شود.معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: از سازمان راهداری خواسته ایم که امکان انجام معاینه فنی از این کامیون ها را بررسی کند که در صورت وجود امکانات لازم، سیستم های عملکردی از جمله سیستم ترمز و موتور خودرو و دیگر شاخص های مربوط به معاینه فنی در کامیون های وارداتی کنترل خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18255

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو