فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر:

شهرداری در ۱۰ ماه گذشته نتوانست یک ایستگاه مترو هم افتتاح کند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه شهرداری در ۱۰ ماه گذشته نتوانست یک ایستگاه مترو هم افتتاح کند، گفت: مدیران مدام می‌گویند پول ندارند پس قبلی ها چطور شهر را اداره می کردند؟

شهرداری در ۱۰ ماه گذشته نتوانست یک ایستگاه مترو هم افتتاح کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمد علیخانی  به جلساتی که کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حمل و نقل شورا در خصوص تأمین منابع مالی مترو داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: مدیران جدید در معاونت حمل و نقل و ترافیک متأسفانه در این مدت عملکرد ضعیفی داشته‌اند و نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

    به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر، حتی در این مدت نتوانسته‌اند یک ایستگاه مترو افتتاح کنند.

     

    وی با بیان اینکه همیشه مترو بی‌پول بوده ولی با ابتکارات مدیرانش پیشرفت کرده است، گفت: اگر قرار بود مدیران قبلی نیز همه‌اش بگویند پول ندارند، همین خطوط را هم نداشتیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران حمل و نقل ترافیک می‌گویند پول بدهید تا کار کنیم و این نگاه در جلسه مورد انتقاد اعضا قرار گرفت.

    علیخانی همچنین به شرکت‌ مجتمعی ایستگاه‌های مترو اشاره‌ای کرد و گفت: در گذشته این مجتمع زیرنظر مترو بود و مترو از این ایستگاه‌ها درآمد کسب می‌کرد، اما بعد از مدتی این مجتمع به معاونت مالی داده شد و حالا دوباره ما تصویب کرده‌ایم که این مجتمع به مترو برگردد اما آقای پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران معتقد است که این مجتمع باید به معاونت حمل و نقل ترافیک واگذار شود و این درست نیست چرا که این نشان دهنده این است که معاونت حمل و نقل به دنبال تصدی‌گری است و با این کار بوروکراسی زیاد می‌شود.

    وی اضافه کرد:‌این مدل تصمیمات مانع پیشرفت کار می‌شود و کارها را به تعویق می‌اندازد.

    به گفته علیخانی؛ مسئولان شهری دارایی‌های شرکت های مجتمعی ایستگاه را می‌فروختند و هزینه می‌کردند.

    این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در هشت ماه اخیر معاونت حمل و نقل ترافیک دو ریال درآمد نداشته است، گفت: مسئولان فعلی فقط می‌گویند به ما پول بدهید تا کار کنیم.

    وی به استفاده از فاینانس‌هایی که برای خط 6 و 7 مترو تصویب شده اشاره کرد و گفت: آنقدر از این فاینانس‌ها استفاده نکردند تا مهلت آن به اتمام رسید؛ در حال حاضر  باید یک نفر برود و فایناس ها را تمدید کند.

    به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر، فاینانس موجود 380 میلیون یورو برای خطوط 6 و 7 بوده است.

    به اعتقاد علیخانی، مدیران نا آشنا هستند و فقط می‌گویند پول بدهید.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیاتغییرات مدیریتی در معاونت حمل و نقل رخ می‌دهد؟ گفت:‌تغییرات دست شورا نیست باید شهردار تصمیم بگیرد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر به راه‌اندازی خط 7 مترو اشاره کرد و گفت:‌قول داده بودند که شش ماهه این خط را ایمن کنند، اما نتوانستند، یک ایستگاه هم راه‌اندازی نکردند.

    به گفته علیخانی، هنوز هواکش های پنج ایستگاه میانی نصب نشده است چرا که یک میلیون دلار هزینه دارد،‌ البته قراردادها بسته شده و مدیران مدام می‌گویند پول ندارند.

    علیخانی اضافه کرد: دوباره برای موضوعات مترو جلسه می‌گذاریم و باید مشکل منابع مترو حل شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که مگر شهرداری برای مترو بودجه درنظر نگرفته است، گفت: وقتی بودجه را می‌گیرند بدهی‌ها را می‌دهند، وقتی یک مدیر نمی تواند پول را مدیریت کند به مشکل بر می‌خورد و پول را از بین می‌برند و دیگر برای کارهای جاری پول ندارند.

     

     

     

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر افزود: قالیباف شهردار سابق تهران برای راه‌اندازی خطوط مترو از بانک شهر تأمین اعتبار می‌کرد، وام می‌گرفت و خطوط را راه‌اندازی می‌کرد، اینها متأسفانه یک ایستگاه هم راه‌اندازی نکرده‌اند.

    وی ادامه داد: در گذشته نیز همینطور بوده ولی مدیران پول را خرد نمی‌کردند و با آن ایستگاه افتتاح می‌کردند، مانمی‌گوییم بدهی‌ها را ندهند، ما می گوییم پول را مدیریت کنند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلانشهر تهران 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد گفت:‌این در حالی است که بودجه شهرداری 18 هزار میلیارد تومان است، اگر ما بخواهیم تمام بودجه را صرف بدهی کنیم خوب باید شهر را تعطیل کنیم.

    علیخانی دوباره به موضوع پارک حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: معاون حمل و نقل ترافیک به منابع درآمد جدید بی‌توجه است و پارک حاشیه‌ای را رها کرده است، چند ماه است که مصوب کرده‌ایم که ساماندهی پارک حاشیه‌ای صورت گیرد ولی توجهی نشده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر  گفت: این همه درآمدهای رها شده داریم بعد مدیران می‌گویند پول بدهند.

    وی ادامه داد: شورا به موضوع منابع مترو حساس شده چرا که در این مدت هیچ کاری در مترو صورت نگرفته است، باید کاری کنیم که قدری مدیران را به حرکت واداریم.

    علیخانی تأکید کرد: به شدت پیگیر هستیم و اگر وضعیت به همین منوال باشد امکان تغییر در معاونت حمل و نقل ترافیک وجود دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط