فونیکسریمکسبهتام

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد

آموزش «قوانین مقابله با ورود مواد مخدر» به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان

عصر خودرو- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با تجهیزاتی که جدیدا در مرزهای ایران نصب شده است امیدواریم ورود مواد مخدر از طریق مرزهای افغانستان و ترانزیت آن به کشور ترکمنستان کاهش یابد.

آموزش «قوانین مقابله با ورود مواد مخدر» به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد رحیم نوروزیان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با معاون وزیر داخله ترکمنستان، افزود: مخدوم‌ قلی فراغی یکی از بزرگترین شاعران ترکمنی  است که از جمله ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و ترکمنستان به شمار می آید و امید است حوادث روزمره دنیا باعث لطمه خوردن به این صلح، دوستی و ارتباط نشود.

    وی گفت: با کشور ترکمنستان ریشه‌های مشترک فراوانی داریم و مرزهای ایران با ترکمنستان مرزهای صلح و دوستی است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، گقت: عراق هشت سال با کشور ایران در جنگ بود اما پس از پایان جنگ هم اکنون بهترین دوستی و ارتباط را با عراق داریم و این از برکات همسایه بودن و داشتن فرهنگ مشترک است.

    نوروزیان با تاکید بر اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر جدی است و تاکنون صدها شهید در این راه داده است، اظهار داشت: یکی از موارد حساسیت زا در مرزهای ایران قاچاق مواد مخدر به دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران ضمن حساسیت و توجه به این موضوع و برخورد جدی، آموزش قوانین و مقررات به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان را در دستور کار خود قرار داده است.

    وی افزود: با تمام تمهیدات اندیشیده شده در مرزها گاهی برخی قاچاقچیان مواد مخدر مشکلاتی ایجاد می‌کنند که انتظار است در برخورد با این افراد بر اساس پروتکل‌ها و قرارداد‌های مشترک عمل شود.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با تجهیزاتی که جدیداً در مرزهای ایران نصب شده است امیدواریم ورود مواد مخدر از طریق مرزهای افغانستان و ترانزیت آن به کشور ترکمنستان کاهش یابد.

    نوروزیان ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب کشور ترکمنستان در مرزها، گفت: تعدادی از رانندگان ترانزیت از برخوردهای برخی مرزداران گله مند هستند که امید است نظارت و کنترل بیشتری بر رفتار مرزداران از سوی کشور ترکمنستان صورت گیرد.

    در این دیدار معاون وزیر داخله ترکمنستان نیز با اشاره به اینکه ریشه‌های مشترک دو کشور به زمان‌های قدیم بر می‌گردد، بیان داشت: اجداد و نیاکان دو کشور از دیرباز با یکدیگر دوست بودند و ایران و ترکمنستان علاوه بر مراودات اقتصادی دو کشور دوست و برادر هستند.

    وی افزود: امیدواریم این روابط حسنه پایدار باشد و دولت‌های دو کشور همیشه در کنار یکدیگر بوده و همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو