فونیکسریمکسبهتام

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد:

ممنوعیت استفاده از خودرو توقیفی در پرونده‌های قاچاق، تا صدور حکم

عصر خودرو- رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۸۰ تن مواد مخدر طی سال گذشته در مناطق مختلف استان کشف شد.

ممنوعیت استفاده از خودرو توقیفی در پرونده‌های قاچاق، تا صدور حکم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در نشست کمیته راهبردی تعامل دستگاه قضایی استان هرمزگان و نیروی انتظامی با اشاره به کشف بیش از 80 تن مواد مخدر طی سال گذشته در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل مواد مخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی  ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

    رئیس کمیته راهبردی تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: نیروی انتظامی باید با حفظ اقتدار خود در جهت تأمین امنیت جامعه کوشا باشد و در مسیر صیانت از حقوق شهروندی و احقاق حقوق عامه فعالیت کند.

    رئیس کمیته راهبردی تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر لزوم ضابطه‌مندی در واگذاری خودروهای توقیف‌شده، عنوان کرد: استفاده از خودروهای توقیفی در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تا زمان اثبات جرم، صدور حکم قضایی و مجوزهای قانونی از سوی کمیسیون مربوطه ممنوع است.

    وی ادامه داد: هر نوع عدم هماهنگی میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی زمینه نا امنی را گسترش خواهد داد و در نقطه مقابل؛ همکاری دوجانبه هزینه ارتکاب جرائم را افزایش و امکان قانون‌شکنی را دشوار خواهد ساخت.

    حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه در راستای تعامل سازنده دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، دادگستری کل استان هرمزگان با توسعه زیرساخت‌ها، مبادرت به صدور 330 هزار ابلاغ الکترونیک قضایی کرده است، بیان کرد: در دستگاه قضایی هیچ پرونده کم‌اهمیتی وجود ندارد و صدور بیش از 70 درصد ابلاغات استان به‌صورت الکترونیک گامی مؤثر به‌منظور کاهش حجم کاری نیروی انتظامی است.

    رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اضافه کرد: دادگستری استان هرمزگان مصمم است با اتخاذ تمهیدات لازم، طی برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده میزان 90 درصد از ابلاغات قضایی را به‌صورت الکترونیک ارسال کند و  ازاین‌رو ضرورت دارد مراجع انتظامی تمام تلاش خود را به‌کارگیرند تا اوراق قضایی در وقت معین به طرفین ابلاغ شود زیرا سیاست قوه قضائیه این است که هیچ پرونده‌ای به دلیل عدم ابلاغ تجدید وقت نشود.

    وی با اشاره به کشف بیش از 80 تن مواد مخدر طی سال گذشته در مناطق مختلف استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل مواد مخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

    اکبری همچنین با اشاره به ارتباط و همکاری گسترده میان مراجع قضایی و انتظامی استان اظهار کرد: وجود برخی نواقص جزئی در این سطح وسیع از روابط کاری، امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به وجود فضای تعامل و همکاری موجود میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان زمینه‌ حل این مشکلات در قالب برگزاری جلسات کمیته راهبردی به بهترین وجه ممکن میسر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو