فونیکسریمکسبهتام

روی خوش بازار به عرضه محصولات خودروسازان

عصر خودرو- عرضه اینترنتی محصولات ایران خودرو اگر چه با اختلالاتی در سایت ثبت نام مواجه شد اما در کنار طرح عید فطر سایپا در کل بر قیمت های بازار تاثیر گذاشت و قیمت برخی محصولات را چند میلیونی کاهش داد.

روی خوش بازار به عرضه محصولات خودروسازان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ قیمت های بازار چند وقتی است از قیمت های کارخانه سبقت گرفته. نتیجه هم دو نرخی شدن قیمت ها با فاصله ای از ده میلیون تومان و بیشتر شده است.سودش در جیب دلالان رفته است و دودش در چشم مصرف کنندگان واقعی.
    روز گذشته قیمت 206 تیپ 2 در کارخانه 33 میلیون و 900 هزار تومان در بازار 42 میلیون تومان،​ 206 تیپ 5 در کارخانه 39 و دربازار48 میلیون 900 هزارتومان ،​ پارس lx در کارخانه 39 میلیون و 500 هزارتومان و در بازار 50 میلیون تومان و تندر پلاس در کارخانه 42 میلیون تومان و در بازار 60 میلیون تومان داشته است.
    سایت ثبت نام شرکت ایران خودرو از ساعت 10 صبح دیروز به روی مشتریان باز شد تا برای فروش قطعی و پیش فروش ها نام نویسی کنند.از چند روز قبل هم شرکت سایپا طرح فروش عید فطر را آغاز کرده است.
    عرضه محصولات خودروسازان در حالیست که در روزهای اخیر یکی از نمایندگان مجلس از احتکار خودرو ازجانب خودروسازان و عدم عرضه به بازار خبر داده بود.
    باز شدن سایت ثبت نام می تواند با تامین تقاضای بازار بر قیمت های افسار گسیخته خودرو تاثیری بگذارد.
    اما سایت ثبت نام ایران خودرو از ساعات آغازین با قطع و وصل های مداوم مشتریان زیادی را جا گذاشت.مشتریان از چند ساعت قطعی سایت و عدم امکان ثبت نام گلایه داشتند.
    خانم جوانی که به یکی از نمایندگی های فروش ایران خودرو مراجعه کرده است می گوید از هزار نفری که اینجا بودیم تنها یک نفر موفق به ثبت نام شد.
    راهی جاده مخصوص شدیم و به سراغ معاون فروش شرکت ایران خودرو رفتیم.
    خان کرمی گفت: به دلیل تقاضای زیاد ناشی از حواشی بازار و تقدم تقاضا بر عرضه و ناکافی بودن پهنای باند اینترنت، سایت شلوغ و با کندی همراه و بخشی از کندی سیستم به خاطر فیلترهای چک کننده ای است که برای محدود کردن تقاضای دلالان است و مانع از ثبت نام افرادی می شود که طی 6 ماه اخیر تقاضای خودرو کرده اند.
    وی با اطمینان خاطر به متقاضیان واقعی خودرو، از فروش قطعی حدود 7 هزار دستگاه تاکنون خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود 2700 دستگاه خودرو پیش فروش کرده ایم .
    معاون فروش شرکت ایران خودرو با تکذیب دپوی خودروهای تولید شده ،کل ظرفیت پارکینگ های ایران خودرو را حدود 6 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: تولید روزانه ایران خودرو میانگین 2500 دستگاه است و اگر در حال حاضر 3500 دستگاه در انبارها موجودی داریم از انباشت خودروهایی نشات می گیرد که در این چند روز تعطیلات گذشته عرضه نشده است.
    این در حالیست که پس از رفع اختلال سایت متقاضیان با پیش فروش با تحویل یکساله مواجه شدند.
    همچنین شرکت سایپا که ثبت نام برخی و نه تمامی محصولات پرطرفدارش را از هفته گذشته آغاز با تحویل یک ماهه و بیشتر مشتریان را نام نویسی کرده است.
    معاون ارتباطات سایپا گفت:عرضه محصولات این گروه خودروسازی ادامه دارد و در طرح پیش فروش عید فطر، حدود 23 هزار پیش فروش خودرو از طریق اینترنت یا نمایندگی ها انجام شده است.
    مجتبی نظری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: این خودروها بر اساس نیاز مشتریان و توان تولید ما، در فواصل یک تا یک و نیم ماه یا بیشتر تولید و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
    در این شرایط بازار به ورود خودروسازان برای کنترل بازار واکنش نشان داد.
    رییس اتحادیه نمایشگاه داران در گفتگو با خبرنگار ما درباره تاثیر عرضه محصولات خودروسازان در بازار گفت:تندر پلاس که در هفته گذشته حدود 63 میلیون تومان قیمت خورده بود امروز به 60 میلیون تومان و 206 تیپ 2 که 41 و نیم میلیون قیمت داشت امروز به کمتر از 40 میلیون تومان رسید.
    از او سوال کردیم آیا شرایط فعلی و پیش فروش هایی با زمان تحویل یکساله می تواند ترمزی باشد برای تخت گاز قیمت خودروها در بازار؟
    موتمنی پاسخ داد:فروش اینترنتی خودرو با مدت زمان تحویل یکساله در ساماندهی بازار خودرو بی تاثیر است و وزارت صنعت نباید اجازه زمان تحویل بیشتر از 3 ماه را در شرایط فعلی بدهد.
    دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور روزانه 5 هزار خودرو تولید می کنند که اگر این محصولات در تحویل کوتاه مدت دست مشتریان واقعی برسد در به ثبات رسیدن بازار موثر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو