فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن قطعه سازان:

افزایش داخلی سازی برای مقابله با تحریم ها ضروری است

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، افزایش داخلی سازی خودروها را موجب تاب آوری بیشتر این صنعت در برابر تحریم های آمریکا دانست.

افزایش داخلی سازی برای مقابله با تحریم ها ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «محمدرضا نجفی منش» افزود: انجمن قطعه سازان فرانسه (FIEV) همکاری بیش از 2 دهه ای با انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور (ISMAPA) دارد و در همین زمینه قرار بود هفته گذشته هیاتی از قطعه سازان «رده 2» خود را برای همکاری های مشترک به کشورمان بفرستد.
    «قطعه سازان رده 2، تامین کننده قطعه برای قطعه سازن «رده یک» هستند؛ گروه دوم به تولیدکننده قطعات اساسی همچون گیربکس و غیره اطلاق می شود».
    به گفته این مقام صنفی، با مطرح شدن دوباره تحریم های ایران، انجمن یاد شده سفر هیات خود به کشورمان را تا مشخص شدن وضعیت نهایی به تعویق انداخته است، اما برخی تصور کردند که آنها همکاری خود را با انجمن قطع کرده اند.
    وی علت قطع همکاری ها با ایران را تحریم های آمریکا بیان کرد و افزود: اکنون نقل و انتقال بانکی همچنان مشکل دارد.
    رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از پرداخت ارز رسمی به کالاهای غیر ضروری، توجه به افزایش عمق ساخت داخل قطعات و خودروها را خواستار شد و ادامه داد: باید تا جایی که امکان دارد نیاز ارزی کاهش یافته و صادرات به کشورهای همسایه و اطراف را افزایش دهیم.
    نجفی منش اظهار داشت: در خودروهای داخلی متوسط وابستگی به خارج از کشور 20 درصد است و در شرایط کنونی باید میزان وابستگی را به حداقل برسانیم تا آسیب مان کمتر شود.
    وی به قراردادهای خودرویی پسابرجامی نیز اشاره کرد و گفت: حداقل داخلی سازی این خودروها 40 درصد پیش بینی شده بود که برای افزایش آنها در فرصت باقیمانده باید اقدام شود.
    به گفته این مقام صنفی، سه هزار و 300 قطعه در هر خودرو وجود دارد که نبود حتی یکی از آنها ساخت آنها را با مشکل مواجه می کند.
    به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 سکاندار ریاست جمهوری آمریکا شده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام و 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه را برای بازگشت تحریم ها تعیین کرد.
    توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو