فونیکسریمکسبهتام

بی اطلاعی انجمن موتورسیکلت از شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری

عصر خودرو- انجمن موتورسیکلت ایران از درخواست وزیران صنعت و کشور نسبت به شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری اظهار بی اطلاعی کرد.

بی اطلاعی انجمن موتورسیکلت از شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مصوبه اولیه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه سال 1395، امید حذف کامل این وسیله دودزا را به ارمغان آورده بود که ناگهان انتشار ادعایی در مورد ثبت سفارش  430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری همچون پتکی بر سر مصوبه اولیه دولت فرود آمد تا متاسفانه تبصره‌ای بر مصوبه اولیه مبنی بر ارائه مجوز پلاک‌گذاری به موتورسیکلت هایی که engine (موتور) آن‌ها، قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه ثبت سفارش شده، اضافه شود. 

    اسفندماه سال 1394 هیات وزیران در مصوبه‌ای اعلام کرد از تاریخ ابتدای مهرماه سال 1395 تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع است. مصوبه‌ای که در دوم تیرماه همان سال با اضافه شدن تبصره‌ای دچار تغییر و در نهایت اعلام شد که اگر ثبت سفارشی قبل از دوم تیرماه سال 1395 صورت گرفته این فرصت فراهم است که تا پایان این سال تولید مدنظر قرار گیرد. در نهایت از ابتدای فروردین‌ماه سال 1396 به طور کلی تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شد تا صرفا تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری مجاز شمرده شود.

    بنابراین بر اساس این قانون از ابتدای سال 1396 تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شد تا به جای آن تولید موتورسیکلت انژکتوری در دستور کار قرار گیرد که در این راستا سازمان ملی استاندارد نیز به موتورسیکلت کاربراتوری گواهی تاییدیه نوع نداد و علاوه بر این شماره‌گذاری این موتورسیکلت توسط پلیس انجام نمی‌شود.

    با این وجود به تازگی درخواستی برای پلاک‌گذاری حدود 10 هزار موتورسیکلت کاربراتوری از سوی وزارتخانه‌های صنعت و کشور به دولت ارسال شده است؛ آن‌هم در شرایطی که طبق مصوبه تیرماه سال 1395 هیئت وزیران، تولید موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شده بود.

    در همین رابطه ابوالفضل حجازی – عضو هیات رییسه انجمن موتورسیکلت ایران - در ارتباط  با درخواست شماره گذاری 10 هزار موتورسیکلت کاربراتوری که  از سوی وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر کشور به معاون اول رییس جمهوری ارسال شده است، به ایسنا گفت: انجمن موتورسیکلت ایران از این درخواست بی اطلاع بوده و این اقدام از سوی وزرای مربوطه صورت گرفته است.

    وی در پاسخ به این سوال که شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای سال 1396 ممنوع شده بود پس به چه دلیلی این اقدام صورت گرفته است؟ تصریح کرد: هر تصمیمی که به صورت قانون در آمده باشد، همگی باید به آن احترام بگذارند و در رابطه با این تصمیم نیز مسئولانی که درخواستی را به دولت ارسال کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.

    حجازی افزود: در سال 1395 دو لیست از موتورسیکلت‌های کاربراتوری تهیه شد و در نهایت در دو مرحله حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری را شماره گذاری کردند که این اقدام از سوی انجمن موتورسیکلت ایران صورت گرفت، اما در ارتباط با این 10 هزار موتور سیکلت اطلاعی نداریم.

    عضو هیات رییسه انجمن موتورسیکلت ایران، ادامه‌ داد: پرونده شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال 1395 بسته شده است و انجمن موتورسیکلت‌ ایران حمایتی از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ندارد و به طور کامل قانون را در این‌ راستا رعایت کرده است؛ بنابراین افراد و یا نهادهایی که این درخواست را داشته‌اند باید خودشان نسبت به آن پاسخگو باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو