فونیکسریمکسبهتام

مقامات محلی با اشاره به کاهش بودجه هشدار دادند

محرومیت دانش‌آموزان مناطق روستایی انگلیس از حمل و نقل رایگان

عصر خودرو- مقامات محلی در انگلیس اعلام کرده‌اند که ده‌ها هزار دانش آموز در مناطق روستایی این کشور به دلیل عدم تامین مالی و کاهش بودجه‌ها و در نتیجه قطع برخی خدمات از دسترسی به حمل و نقل رایگان به مدارس محروم مانده‌اند.

محرومیت دانش‌آموزان مناطق روستایی انگلیس از حمل و نقل رایگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روسای شوراهای محلی در این کشور با هشدار نسبت به تداوم کاهش بیشتر بودجه‌ها از سوی دولت و بدون سرمایه‌گذاری‌های بیشتر اعلام کردند بیش از 22 هزار دانش آموز در 20 منطقه طی سه سال گذشته خدمات حمل و نقل رایگان به مدارس را از دست داده‌اند.

    طبق اعلام شبکه شوراهای شهرستان‌ها (CCN) هزینه‌های حمل و نقل به مدارس در مناطق روستایی و حاشیه شهرها به نسبت مناطق شهری تا 10 برابر بیشتر است چرا که دانش آموزان بیشتری دراین مناطق واجد شرایط حمل و نقل رایگان بوده و مسیر طولانی‌تری تا مدارس در پیش دارند.

    بر اساس تحقیق CCN از 36 شورا، 29 شورا بین سالهای 2014 تا 2017 هزینه‌های حمل و نقل خانه تا مدرسه را قطع کرده‌اند و در حالیکه در بسیاری از مناطق به منظور کاهش خدمات، تعداد افراد واجد شرایط را کم کرده‌اند در بعضی از مناطق  به منظور جلوگیری از قطع این خدمات، عوارض دریافتی را افزایش داده‌اند.

    روسای شوراهای محلی نیز اعلام کرده‌اند منابع مالی دولت درصد بالایی از دانش آموزان واجد شرایط در مناطق روستایی را تامین نکرده و کاهش مسیرهای اتوبوس در مناطق روستایی و تعداد خانوارهای ساکن در آنجا این معضل را حادتر کرده است.

    دانش آموزان زیر هشت سال در صورتی که بیش از 3/5 کیلومتر تا نزدیک‌ترین مدرسه به خانه‌هایشان فاصله داشته باشند واجد شرایط حمل و نقل رایگان خواهند بود. این فاصله برای دانش آموزان بالای هشت سال حدود 5 کیلومتر است. همچنین در صورت عدم وجود مسیر پیاده روی امن تا مدرسه این امکان بدون در نظر گرفتن فاصله خانه تا مدرسه برای آنها فراهم است.

    در حال حاضر دولت انگلیس در حال رایزنی در مورد روش جدید تامین مالی شوراها از سال 2020 است. انتظار می‌رود الزامات مشخص در مناطق روستایی بخشی از دستور جدید بودجه باشد.

    به گزارش گاردین، یک سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرده که همه شوراها وظیفه دارند برای دانش آموزانی که مسیر خانه تا مدرسه‌شان فاصله مشخصی دارد، حمل و نقل رایگان تامین کنند. همچنین دولت بررسی منصفانه بودجه‌ها را انجام خواهد داد تا مطمئن شود مقامات محلی می‌توانند نیازهای جوامع محلی خود را برآورده کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو