فونیکسریمکسبهتام

طرح‌های تشویقی برای پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو تصویب شد

عصر خودرو- بررسی پیشنهاد ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت و با ۱۱ رأی موافق به تصویب رسید.

طرح‌های تشویقی برای پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان امروز با حضور 13 نفر از اعضا برگزار شد.

    رئیس شورای شهر اصفهان امروز در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر اظهار داشت: شهرداری همچون سنوات گذشته در این ایام سرویس‌دهی لازم را به شهروندان ارائه و نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

    فتح الله معین با اشاره به لزوم حضور همگانی مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: با توجه به شرایط فعلی باید راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

    وی با تأکید بر اینکه اقدامات مستکبران و فعالیت‌های همه جانبه آمریکا در منطقه برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران بوده که ضروری است بار دیگر مردم ایران همبستگی و اتحاد خود را در این روز به رخ استکبار جهانی بکشند، ادامه داد: امیدواریم با اتحاد و همبستگی مسئولان حکومتی به سمت رفاه و همدلی پیش برویم تا بار دیگر با همکاری آحاد مردم توطئه دشمنان خنثی شود.

    رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ایام 14 و 15 خردادماه سبب سرافرازی ملت ایران است و باید با قدرت بیشتری این ایام را گرامی بداریم، گفت: مراسم ارتحال بنیان‌گذار انقلاب در اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و شهرداری اصفهان با برگزاری ویژه برنامه‌ای یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارد.

    رسانه‌ها پرچم‌دار توسعه نیستند

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: عنوان نطق من "خبرنگار متخصص بلای جان مدیران" است.

    کوروش خسروی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه عزیمت توسعه باید اقداماتی انجام داد، افزود: خبرنگارانی که بتوانند کشف فساد کرده و متخصص باشند و 3 مشخصه شجاعت، خلاقیت و تخصص داشته باشند می‌توانند برای خود و رسانه خود نقطه عزیمت توسعه باشند.

    وی گفت: مباحثی که در کشور و شهر با آن دست به گریبان هستیم تخصصی شده است اما متأسفانه خبرنگار متخصص و متمرکز بر روی یک موضوع نداریم.

    عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: اگر مجتمع مطبوعاتی اصفهان این موضوع را در دستور کار قرار دهد و حرکت به سمت خبرنگار متخصص داشته باشیم، می‌توان نقطه توسعه را ایجاد کرد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌ها پرچم‌دار توسعه نیستند، تصریح کرد: اگر حرکت به سمت خبرنگاران حوزه تخصصی داشته باشیم و مباحث به صورت تخصصی دنبال شود هم معیشت و درآمد خبرنگار بهتر خواهد بود و هم گامی به سمت توسعه برمی‌داریم.

    تصویب طرح‌های تشویقی برای پرداخت عوارض خودرو

    بررسی پیشنهاد ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت کنندگان عوارض خودرو در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت و با 11 رأی موافق به تصویب رسید.

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای شهر اصفهان درباره طرح‌های تشویقی پرداخت عوارض اظهار داشت: سال 96، 120 هزار خودرو در شهر اصفهان عوارض پرداخت کردند اما این در حالی است که 380 هزار خودرو هنوز نسبت به پرداخت عوارض اقدام نکردند.

    نصیر ملت با بیان اینکه اکنون 650 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند، افزود: حدود 500 هزار خودرو مشمول پرداخت عوارض هستند.

    وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید طرح‌های تشویقی برای جذب دارندگان خودرو برای پرداخت عوارض ایجاد کند، ادامه داد: در بازه زمانی پایان سال 95 و اوایل سال 96 شهرداری طرحی را اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت اما این کار ادامه نداشت.

    علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اگر طرح‌های تشویقی عوارض خودرو ادامه پیدا می‌کرد اکنون به فرهنگ تبدیل شده بود، افزود: باید مشخص شود عوارض خودروهای گران قیمت که در سطح شهر تردد می‌کنند با خودروهای معمولی تفاوت دارد.

    درآمد 11 میلیاردی شهرداری اصفهان از پرداخت عوارض

    مدیر درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته شهرداری 11 میلیارد تومان از محل عوارض خودرو درآمد داشته است اظهار داشت: برای هر خودرو به صورت میانگین 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

    نادر آخوندی افزود: سال گذشته 2 میلیارد و 800 هزار تومان اصفهان کارت برای تشویق شهروندان برای پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است، تاکنون 60 درصد از مبالغ اصفهان کارت‌ها توسط شهروندان هزینه شده است.

     اعضای شورای شهر اصفهان بر بالا بردن فضای اعتماد در شهرداری‌ها، مشارکت خانواده‌ها با آموزش و پرورش حین ثبت نام دانش‌آموزان و شفاف‌سازی مدیران آموزش و پرورش برای خانواده‌ها در زمان دریافت شهریه تذکر دادند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط