فونیکسریمکسبهتام

تاکید دولت بر یک ساله بودن معاینه فنی خودروها

عصر خودرو : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که دولت بر یکساله بودن معاینه فنی خودروها تاکید دارد، گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می رود که بر اهمیت این موضوع صحه بگذارند و در تصمیم خود مبنی بر معاینه فنی ۵ ساله خودروها تجدید نظر کنند.

تاکید دولت بر یک ساله بودن معاینه فنی خودروها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲:۴۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'محمدجواد محمدی زاده' در گفت و گویی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به اهمیت و تاثیر معاینه فنی در سلامت خودروها و کاهش ورود آلاینده ها به هوا این است که معاینه فنی خودروهای نو پس از 2 سال از تاریخ تولید اجباری شود و پس از دو سال کما فی السابق انجام معاینه فنی به صورت سالیانه انجام پذیرد.
    وی با اشاره به درخواست دولت از فراکسیون محیط زیست و کمیسیون تخصصی مجلس مبنی بر تقلیل زمان معاینه فنی خودروها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و به نظر می رسد دیدگاه نمایندگان این کمیسیون مساعد است.
    معاون رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم دیگر نمایندگان هم در صحن مجلس بر این مهم صحه بگذارند و با نظر مساعد هر چه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کنند.
    رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت تاکید دولت بر تحقق این موضوع گفت: فاصله زمانی زیاد برای معاینه فنی خودروها افزایش آلایندگی ها را به دنبال خواهد داشت لذا دولت در راستای مبارزه با آلودگی هوا خصوصا در کلانشهرها بر اصلاح این مصوبه تاکید دارد.
    با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سن معافیت خودروها از انجام معاینه فنی از دو سال به پنج سال افزایش یافته است.



    کرمان موتوراکستریم