فونیکسریمکسبهتام

تردد خودروهای شخصی پلاک زوج پنجشنبه در مشهد ممنوع شد

عصر خودرو- دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت : تردد خودروهای شخصی پلاک زوج در روز پنجشنبه هفته جاری در مشهد به دلیل شدت آلاینده های هوا ممنوع است.

تردد خودروهای شخصی پلاک زوج پنجشنبه در مشهد ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، حمید صالحی در پایان جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردو غبار استان اظهار داشت: هوای مشهد امروز با شاخص کیفیت بنفش در شرایط اضطرار قرار دارد.

    وی افزود: هر چند پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر آن است که در ساعات آتی این آلاینده‌ها اندکی کاهش و به شرایط قرمز می‌رسیم اما در روز پنجشنبه دوباره این آلاینده‌ها افزایش یافته و هوای مشهد در وضعیت بنفش قرار می‌گیرد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده و هوای مشهد را متاثر کرده است.

    وی افزود: هم اکنون آلاینده اصلی هوای شهر مشهد ذرات گردوباره زیر 10 و 2.5 میکرون است که مشکلاتی برای شهر ایجاد کرده و با توجه به شرایط اضطراری جلسه فوری کاهش آلودگی هوا در استانداری تشکیل و تصمیماتی برای مدیریت این شرایط و کاهش آسیب های ناشی از آن اخذ شد.

    صالحی گفت: در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک‌ها و نیز تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها  طی این دو روز همچنین مصوب شد در روز پنجشنبه خودروهای شخصی پلاک زوج مجاز به تردد در سطح شهر نیستند، در عین آن که خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.پلیس راهور هم طی این ایام از تردد تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی هم، فاصله تردد قطارهای شهری به 5 دقیقه کاهش می‌یابد و کلیه اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در زمان حضور در پایانه‌ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

    وی عنوان کرد : تمامی فعالیت های ورزشی روز چهارشنبه در محیط باز و در روز پنجشنبه در تمامی فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون آلودگی در همه نقاط سطح شهر مشهد بالاست ادامه داد: براساس مصوبه این کارگروه واحدهای سیار اورژانس نیز در نقاط پرتردد مستقر می‌شوند.از تمامی فعالیت‌های عمرانی که سبب تشدید آلودگی‌ها در سطح شهر می‌شود توسط شهرداری جلوگیری می‌شود.تمام تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد هم در این دو روز تعطیل خواهند بود.

    به گفته وی، مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاه های مشهد طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو