فونیکسریمکسبهتام

اعضای شورای شهر قم با افزایش بهای پارکینگ موافقت نکردند

عصر خودرو- در پنجاهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در شامگاه دوشنبه اعضای شورا با افزایش نرخ بهای پارکینگ ها موافقت نکردند.

اعضای شورای شهر قم با افزایش بهای پارکینگ موافقت نکردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به پیشنهاد شهرداری قم در خصوص افزایش تعرفه بهای خدمات توقف خودروها در پارکینگ های مسقف و روباز اظهار داشت: شهرداری سه ساعت توقف خودرو در پارکینگ مسقف از 15 هزار ریال به 25 هزار ریال و از سه ساعت بیشتر به ازای هر ساعت از پنج هزار ریال به هفت هزار ریال افزایش را پیشنهاد کرده است.
    مجید اخوان افزود: درپارکینگ روباز توقف خودرو از 10 هزار ریال به 15 هزار ریال و از سه ساعت بیشتر به ازای هر ساعت از پنج هزار ریال به هفت هزار ریال افزایش مطرح شد.
    وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون مربوطه شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفته است از این رو با افزایش قیمت پارک خودرو در پارکینگ های روباز موافقت نشد.
    وی گفت: در حقیقت زمان پارک خودرو در پارکینگ های مسقف از سه ساعت به 2 ساعت کاهش می یابد تا به ازای هر ساعت ماندن در پارکینگ هزینه پنج هزار ریال دریافت شود.
    وی با بیان این که افزایش تعرفه ها باید در راستای ارائه خدمات باشد گفت: باید بررسی های لازم آنالیز شود تا خدمات مناسب به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) صورت گیرد.

    * عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که خدمات مناسب به زائران نمی دهیم ولی به دنبال افزایش تعرفه های هستیم گفت: طی چند روز گذشته بازدید از پارکینگ ها صورت گرفته است که مسافران و زائران ناراضی بودند.
    سید مجتبی سبحانی ثابت اضافه کرد: آسانسورهای پارکینگ زائر تا بازار شمسه به مسافران خدمات ارائه می کند و زائران مجبور هستند از پله های برقی برای رسیدن به حرم حضرت معصومه(س) استفاده کنند که در بعضی از این موراد پله ها نیز خراب است.

    ** نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در موافقت از افزایش تعرفه پارکینگ ها گفت: پارکینگ ها دارای هزینه های جاری و خاصی هستند که باید تامین شود از این رو نمی توان شهرداری را مجبور کرد تا هزینه های مربوط به پارکینگ ها را پرداخت کند.
    حسن بختیاری بیان داشت:اگر امسال افزایش منطقی در نرخ بهای پارکینگ صورت نگیرد ممکن است در سال های بعدی مجبور به افزایش های غیرمنطقی در زمینه پارکینگ ها شویم.
    وی گفت: افزایش نرخ بهای پارکینگ ها به قدری کم است که با افزایش هزینه ها در سطح شهر، یک روال جاری است.
    وی ابراز داشت: باید دربستن قراردادهای پارکینگ ها احتمال افزایش نرخ در سال های بعدی با طرف قرارداد پیش بینی شود تا توزیع درآمدها بر مبنای آن انجام شود.

    **رئیس کمیسیون حقوقی ونظارت شورای اسلامی شهرقم با بیان این که بستن قراردادها با پیمانکاران از مبنا مشکل دارد گفت: مبنای اجاره پارکینگ ها از ابتدا اشتباه بوده است چرا که سود این افزایش تعرفه ها به جیب پیمانکار می رود.
    حسین اسلامی گفت: در حال حاضر ماهانه 120 میلیون ریال درآمد این پارکینگ ها برای پیمانکار و اجاره بها 10 میلیون ریال برای شهرداری است این در حالی است که با افزایش تعرفه های پارکینگ ها در آمد پیمانکار 2 برابر می شود.
    وی تاکید کرد: درحال حاضر 70 نیرو در پارکینگ ها مشغول به فعالیت هستند که باید آنالیز صورت بگیرد که آیا این تعداد نیرو لازم است یا نه؟
    وی خاطرنشان کرد: این لایحه افزایش تعرفه نرخ پارکینگ ها به کمیسیون حقوقی ارجاع داده شده است از این رو باید منتظر اظهار نظر این کمیسیون شد تا نظر قطعی ارائه شود.

    ** رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با بیان این که افزایش تعرفه پارکینگ ها بسیار ناچیز است گفت: این افزایش تاثیری دردرآمد شهرداری و پیمانکار ندارد ضمن این که باعث دقت در نگهداری و خدمات رسانی مناسب به زائران می شود.
    محسن محرری گفت: توسعه و تجهیز پارکینگ ها باید مورد توجه قرار گیرد.

    ** معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان این که نرخ بهای پارکینگ ها در شهر قم نسبت به کلانشهرهای دیگر کمتر است گفت: آخرین باری که نرخ پارکینگ در شهر قم صورت گرفته مربوط به اواخر سال 94 بوده و در دو سال گذشته شاهد هیچ گونه افزایش نرخی در زمینه پارکینگ نبوده ایم.
    عباس ذاکریان گفت: تفکیک هزینه ها و درآمدهای پارکینگ های شهر قم صورت گرفته است که باید بهره وری از این پارکینگ ها از طریق مزایده به اجاره گذاشته شود.
    وی خاطرنشان کرد: پارکینگ زائر هوشمندسازی شده است و تعداد خودروها، ساعت ورود و خروج، از چه شهرهایی وارد شده اند ثبت شده است که این امر هزینه های بسیاری را شامل شده است.
    وی ابراز داشت: افزایش دستمزد کارگران و افزایش هزینه آب و برق از دیگر هزینه های جاری است.
    ذاکریان با اشاره به تخلف های صورت گرفته در قراردادهای پارکینگ ها گفت: اگر در قراردادی تخلفی صورت بگیرد دستگاه های ناظر باید به این امر رسیدگی کنند نه اینکه با توجه به این موضوع از افزایش تعرفه های نرخ پارکینگ ها جلوگیری شود.
    وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت قراردادهای پارکینگ ها در اصلاحات مورد بررسی و رفع است.

    ** دربخش دیگر این جلسه، مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، به لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت سال 97 اشاره کرد و گفت: طبق تصمیم کمیسیون و پیشنهاد شهرداری با اختصاص هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشارک جهت هزینه کرد خط یک و 2 مترو موافقت شد.
    این لایحه در نهایت مورد تصویب اعضای شورای شهر قم قرار گرفت.

    ** در بخش دیگر این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و گزارشی از عملکرد این دانشگاه را ارائه کرد.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این که مدیریت خوبی در حوزه پسماندهای پزشکی صورت نگرفته است گفت: موضوع پسماندهای پزشکی و درمانی وضعیت خوبی ندارد ضمن این که اقداماتی در این حوزه در حال انجام است.
    حسن بختیاری گفت: اگر وضعیت پسماندها مدیریت نشود در آینده مشکلات آن به حوزه سلامت و بهداشت استان قم بر می گردد.
    وی تاکید کرد: دراین حوزه دانشگاه علوم پزشکی قم به همراه دولت باید برنامه ریزی کنند تا بهداشت مردم به خطر نیافتد.

    ** سید مجتبی سبحانی ثالث عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از این که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی جذب نمی شوند گفت: باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا اگر ظرفیت جذب در بیمارستان های استان قم وجود ندارد از پذیرش دانشجویان جلوگیری شود.
    وی افزود: این فارغ التحصیلان فرزندان جامعه ما هستند که نیاز به اشتغال و کار در بیمارستان دارند از این رو نباید اختلاف بین دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی باعث بلاتکلیفی فارغ التحصیلان شود.
    وی در ادامه به موضوع دفترچه های سلامت اشاره کرد و گفت: دفترچه های بیمه سلامت عملا کارایی خود را از دست داده و در بیمارستان های دولتی کارایی محدودی داشته که مورد مطالبه و اعتراض عموم شهروندان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو