فونیکسریمکسبهتام

خراش هایی که بیمه ها را تیغ می زنند

عصر خودرو- کنار خیابان ایستاده و خودروهای گذری بویژه گران قیمت را نگاه می کند، دنبال سوژه است تا در فرصت مناسب از جانش مایه بگذارد و راننده ای را تیغ بزند و بالاخره تصمیم خود را عملی می کند.

خراش هایی که بیمه ها را تیغ می زنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، آنقدر آشفته است که نمی توانم بفهمم سرخی صورت خون آلودش از درد است یا از شرمندگی، نمی دانم چطور به خود جرائت داده که خود را جلوی خودرو بیاندازد و صورتش را به این روز در آورد.
    از درد به خود می پیچد، راننده می گوید واضح است که اتفاق عمدی بود و خودش را جلوی خودرو انداخت، فردی دیگری هم که شاهد ماجرا بوده صحبت های راننده را تایید می کند و می گوید می شناسمش، کارش همین است، چند دفعه از بیمه دیه گرفته و پول این کلاهبرداری زیر زبانش مزه کرده است.
    این داستان تکراری حکایت افراد کلاهبردار یا کسانی است که بیکاری و بی پولی، جانشان را به لب رسانده و ساده ترین راه برون رفت از مشکل را زخم زدن به خود و تیغ زدن به دیگران می دانند.
    ایجاد تصادف ساختگی برای دریافت دیه و خسارت های تقلبی در سال های اخیر به چالش و دغدغه ای برای شرکت های بیمه ای و مسئولان بدل شده است.
    گاهی فرد با راننده خودرو تبانی کرده تا با یک تصادف ساختگی، خسارت تقلبی بگیرند و گاهی هم فرد برای گرفتن دیه خود را جلوی ماشین افراد دیگر می اندازند، بعضا هم مشاهده شده فرد از درخت و یا دیوار افتاده اما داستان را تصادف با موتور عنوان کرده است.
    بعضا پا فرا تر از تصادف های جرحی و یا خسارتی می رود و پای تصادف فوتی به میان می آید. همین چند وقت پیش بود که در شهرستان مانه و سملقان، جسد نوزاد 25 روزه، طعمه تصادف ساختگی پدر شد.
    در این سانحه که خروج از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور راز به آشخانه گزارش شده بود، زن و مردی ادعا کردند نوزاد 25 روزه شان در حادثه جان خود را از دست داده است اما بررسی ها نشان داد نوزاد شب قبلش جان باخته بود و پدر و مادر برای دریافت دیه، فرزند خود را طعمه حادثه ساختگی کرده اند.

    * شناسایی 40 میلیارد ریال خسارت تقلبی در خراسان شمالی
    نائب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن میزان خسارت های تقلبی در استان گفت: 40 میلیارد ریال خسارت تقلبی پارسال کشف و از پرداخت آن جلوگیری شد.
    مهران ساری اظهار داشت: یکی از چالش های صنعت بیمه، خسارت های تقلبی است که در استان رقم بالایی است.
    وی افزود: با افزایش نرخ دیه، مشکل خسارت های تقلبی نیز افزایش یافته و در این میان مشکلات اقتصادی نیز سبب گرایش افراد به کلاهبرداری و سودجویی در قالب تصادف های صوری شده است.
    ساری با اشاره به اینکه در خراسان شمالی، جرائم سازمان یافته و باندی در حوزه بیمه مشاهده نشده است گفت: بیشترین خسارت های تقلبی مربوط به اتومبیل و تصادفات ساختگی است و بیمه درمان تکمیلی در رده بعدی خسارت های تقلبی قرار دارد.
    نائب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای خراسان شمالی افزود: فاکتورهایی توسط برخی پزشکان به صورت صوری صادر می شود و نیاز است دانشگاه علوم پزشکی در این باره بررسی های بیشتری داشته باشد.

    * نوع جراحت ها تغییر کرده
    مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی نیز در این باره با بیان اینکه متاسفانه مشکل تصادفات ساختگی در جامعه رو به افزایش است گفت: با افزایش نرخ دیه مشکل تصادف ساختگی نیز بیشتر شده و البته مشکلات اقتصادی نیز در گرایش افراد به تصادف ساختگی و سوء استفاده از صنعت بیمه تاثیرگذار است.
    بابک سلحشور اظهار داشت: تصادف ساختگی یکی از راحت ترین منابع درآمدزایی و پول درآوردن است البته این سودجویی ها برای کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است و افراد نمی توانند از چشمان پزشکی قانونی پنهان بمانند.
    وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 30 مورد تصادف ساختگی در استان شناسایی شده است اظهار داشت: نوع جراحت هایی که افراد برای دریافت دیه و خسارت از بیمه ها به خود وارد می کنند در چند سال گذشته تغییر کرده است.
    سلحشور تصریح کرد: در چند سال گذشته شدت جراحت های وارد شده به اعضای بدن، خیلی جدی نبود اما اکنون افراد حتی اقدام به شکستگی فک که یکی از دردناک ترین شکستگی ها و جراحت ها است اقدام کرده اند.
    وی با تاکید بر اینکه شگردهای سودجویان برای پزشکی قانونی قابل تشخیص است گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دوره آموزشی برای عوامل پلیس راه و پزشکی قانونی دایر شده است تا موارد لازم در این زمینه فرا داده شود علاوه بر آن برای قضات نیز دوره های آموزشی در این باره دایر شده است.
    مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از رسانه ها خواست تا برای جلوگیری از خسارت های تقلبی و تصادف های ساختگی فرهنگ سازی کنند و آگاهی جامعه نسبت به اینگونه سوء استفاده ها را افزایش دهند.

    * بیمه ها در صدور بیمه نامه دقت داشته باشند
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی نیز گفت: یکی از ساده ترین راه کسب درآمد، تصادف ساختگی است و در آن، افراد به دنبال سوء استفاده از شرکت های بیمه هستند.
    سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: سودجویان علاوه بر تصادف های جرحی و خسارتی اخیرا در قالب تصادف های فوتی نیز اقدام به کلاهبرداری می کنند.
    وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این سوء استفاده ها، شرکت های بیمه ای باید حساسیت کافی و لازم را داشته باشند و در صدور بیمه های بدنه دقت لازم را در ثبت عکس های خودرو به کار ببندند تا شناشایی تصادف های ساختگی و تقلب ها راحت تر شود.

    *95 درصد تقلب ها شناسایی می شود
    سرهنگ علیرضا حسین زاده، رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز اظهار داشت: 95 درصد از تصادفات ساختگی، شناسایی می شود و کارشناسان ما از سوء استفاده های کلاهبرداران جلوگیری می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو