فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به هیوندای i۳۰ فست‌بک؛

رشد هاچ‌بک دوست‌داشتنی هیوندای

عصر خودرو- هیوندای i۳۰ یکی از موفق‌ترین محصولات هیوندای برای بازارهای اروپایی است. به دنبال موفقیت‌های این خودرو، هیوندای نمونه فست‌بک آن را نیز عرضه کرده است.

رشد هاچ‌بک دوست‌داشتنی هیوندای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروهای فست‌بک تلفیقی از هاچ‌بک‌ها و سدان‌ها هستند که با حفظ استایل هاچ‌بک دارای صندوق عقب به نسبت بزرگی هستند.

    هیوندای برای i30 فست‌بک دو نوع پیشرانه در نظر گرفته که اولی چهار سیلندر 1.4 لیتری با نام T-GDI است. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 138 اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه‌ی بعدی، 1 لیتری 3 سیلندر است که 118 اسب بخار قدرت دارد و مانند پیشرانه‌ی قبلی به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است. پیشرانه‌ی 1.4 لیتری را می‌توان با یک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ دستی یا 7 سرعته دوکلاچه خریداری کرد؛ اما مدل 1 لیتر تنها به‌صورت دنده دستی عرضه خواهد شد.
    I30 نیز از جدیدترین سبک طراحی هیوندای پیروی می‌کند و در نمای روبه‌رو از چهره‌ای خشن و اسپرت بهره‌ می‌برد. نمای پشت خودرو با توجه به طراحی چراغ‌ها، باله عقب و زیر سپر از دیگر ساخته‌های هیوندای متفاوت و جذاب‌تر است.

     

    نویسنده: اشکان آثار

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم