فونیکسریمکسبهتام

فراخوان ثبت‌‎نام طرح ترافیک ۹۷ نشریات منتشر شد

عصر خودرو- اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از مدیران نشریات خواست برای ثبت نام متقاضیان طرح ترافیک ۹۷ اقدام کنند.

فراخوان ثبت‌‎نام طرح ترافیک ۹۷ نشریات منتشر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این فراخوان آمده است: صاحبان امتیاز تمام نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در تهران واقع شده و دوره انتشارشان هفته نامه به بالاست، می توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-resaneh.ir ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

    ** این دوره فقط ثبت مشخصات خبرنگاران متقاضی مجوز طرح طرافیک
    اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این فراخوان تاکید کرده است: در این مرحله تنها ثبت اطلاعات و مشخصات خبرنگاران متقاضی مجوز طرح طرافیک انجام می شود تا در صورت تخصیص سهمیه از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با توجه به سهمیه هر نشریه و بر اساس اولویت اعلامی از سوی صاحبان امتیاز، مورد بهره برداری قرار گیرد.
    براساس این گزارش، نحوه محاسبه سهمیه نشریات و شرایط اخذ مجوز، پس از مشخص شدن میزان سهمیه دریافتی به اطلاع متقاضیان می رسد اما اکنون، سهمیه پایه برای هفته‌نامه‌ها 3، دوهفته‌نامه‌ها 2 و ماهنامه به بالا یک نفر است.
    در این فراخوان تاکید شده است: در خصوص سهمیه نشریات دولتی و یا متعلق به بخش عمومی، مشروط به مازاد ماندن از کل سهمیه ها، اقدام خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتصاب در این مسئولیت، جلسات و نشست های هم‌اندیشی نقد و بررسی طرح ترافیک خبرنگاران در سال 97 با پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین جمعی از مدیران رسانه‌ها و نمایندگان تشکل‌های صنفی برگزار کرد.
    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست با اشاره به مسائل مالی و هزینه‌های بسیاری که امروزه مدیران رسانه‌ها با آن‌ها مواجه‌اند، خواستار احیای سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران از سوی شهرداری تهران شد.
    وی معتقد است اکثر خبرنگاران تهرانی با سیاست‌های اتخاذ شده از سوی شهرداری تهران در خصوص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران مخالف بوده و لازم است تدابیر دیگری در این باره اندیشیده شود.
    سلطانی فر همواره بر اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از تمام ظرفیت خود برای رفع نگرانی و دغدغه خبرنگاران و اصحاب رسانه در این موضوع و کمک به مدیریت شهری در جهت کاهش معضلات و مشکلات موجود خبر داده است.
    بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اجازه دارد حداکثر سه درصد از کل مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک را با تخفیف 50 درصد اعطا کند که خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری نیز از جمله مشمولان این تخفیف تعیین شده‌اند.
    همچنین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اخیرا در نامه ای خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمادگی معاونت مطبوعاتی برای سهمیه‌بندی اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران را اعلام کرد.
    در این نامه از مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواسته شد با توجه به افزایش قابل توجه نشریات و خبرنگاران، حداقل همانند سال گذشته 1270 سهمیه خبرنگاری را جهت اولویت‌بندی و تأیید صلاحیت به این معاونت بسپارند.
    طی روزهای اخیر نحوه تخصیص طرح ترافیک خبرنگاران و محروم ساختن جمع کثیری از اصحاب رسانه از این طرح، علاوه بر اخلال در روند اطلاع رسانی مؤثر اصحاب رسانه، موجب اعتراضات گسترده آنها به عملکرد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده است.
    اکنون بسیاری از اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران از دریافت سهمیه طرح ترافیک سالانه بازمانده و این امر آنها را دچار مشکلات عدیده ای کرده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط