فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس -خودرو ،

گروه خودرو رکورد زد، اما برگشت

عصر خودرو- در هفته‌ای که گذشت بازدهی گروه خودرو ۴ درصد بیشتر شد و شاخص گروه توانست کانال ۱۵ هزار واحدی را پس بگیرد، گرچه خودروییها میانه هفته کولاک کردند ولی روز آخر به معاملات معمول متعادل منفی خود بازگشتند.

گروه خودرو رکورد زد، اما برگشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، اولین روز هفته اکثر نمادهای گروه خودرو حوالی صفر تابلو نوسان کردند در این میان رشد قیمتی خدیزل تا 4.99 درصد و صف خرید خمحور با رشد 4.96 درصدی جالب توجه بود. این درحالی بود نمادهای خلنت، خفنر، ختراک و خموتور در حاشیه 3 و 4 درصد منفی، بیشترین افت قیمتی گروه را داشتند.خودرو و خساپا هردو در صفر تابلو (بدون تغییرات قیمتی)در قیمتهای پایانی 2,425 ریال و 743 ریال باقی ماندند. در مجموع با حمایت کنترل شده حقوقی از جو منفی خودروییها کاسته شد، وضعیت این روز حجم کم معاملات و خالی شدن فروشنده را نشان می‌داد.
    یکشنبه، اکثر نمادهای گروه خودرو تا مثبت کامل رشد کردند و خساپا توانست با رشد 4.9 درصدی در قیمت 78 تومان صف خرید شود. درحالیکه نماد خودرو به رشد 1 درصدی در قیمت 245 تومان اکتفا کرد.
    روز بعد، با رسیدن نمادها به کف قیمتی در کنار شایعات افزایش نرخ محصولات محرکی برای حرکت گروه خودرو شد تا جایی که شاخص گروه توانست با ثبت رشد 4.29 درصدی در یک روز معادل 641 واحد رشد کند و کانال 15 هزار واحدی را پس بگیرد. خساپا با رشد مثبت کامل به قیمت 808 ریال پایانی رسید و خودرو هم با صف خرید در قیمت پایانی 2,564 ریال قرار گرفت. مابقی نمادها هم اکثرا صف خرید تجربه کردند در این میان خکاوه با 74 میلیون سنگین ترین صف خرید گروه را داشت.
    طی معاملات روز سه شنبه خودرویی ها که روز قبل در بازار با صف خریدهای خود کولاک کرده بودند، متعادل شدند تا جایی که خساپا در حاشیه صفر مثبت به 81 تومان رسید و خودرو تا 1 درصد منفی افت کرد و در قیمت 253 تومان آرام گرفت، ولی خکاوه صف خرید سنگین خود را حفظ کرد، این نماد در میانه بازار مجاز مسدود شد ولی دوباره به جریان معاملات بازگشت و صف خریدش را ادامه داد.خرینگ دیگر نماد صف خرید گروه خوردو بود، خشرق هم تا حوالی 5 درصد رشد کرد اما نتوانست صف خرید تشکیل دهد. مابقی نمادها عموما متعادل مثبت بودند که این روزند خبر از بازگشت گروه به روال معمول متعادل منفی خود می‌داد.
    در آخرین روز کاری هفته، عمده نمادهای خودرویی در حاشیه 3 درصد منفی نوسان کردند که می توان به نمادهای خودرو، خزامیا، خاور، خگستر، ورنا، خبهمن، خمحرکه و خحمور اشاره کرد. نمادهای خساپا، ختور، خریخت، خکم و خپارس و خموتور نیز در حاشیه 4 درصد منفی قرارداشتند. همینطور نماد خلنت با افت 5 درصدی تنها صف فروش گروه بود.در مقابل نمادهای خکاوه، خمهر، خوساز و خرینگ با رشد قمیتی خود مورد توجه بودند، خکاوه  نیز که طی روزهای اخیر صف خریدهای سنگین داشت ، روز چهارشنبه علی رغم رشد 4.7 درصدی صف خریدش را عرضه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط