فونیکسریمکسبهتام

مدیر فروش شرکت فومن شیمی در گفت و گو با «عصر خودرو» اعلام کرد:

طبقه بندی روغن موتور خودرو در فومن شیمی تکمیل می شود

عصر خودرو- فومن شیمی با بیش از ۵۰ سال فعالیت در زمینه تولید محصولات خودرویی، خانگی و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی توانسته علاوه بر حضور استراتژیک در بازار بیش از نیمی از سهم بازار روانکارهای خودرو و همچنین ضدیخ را در اختیار بگیرد.

طبقه بندی روغن موتور خودرو در فومن شیمی تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این گروه صنعتی با وجود افزایش قیمت تمام شده محصولات خود با هدف کسب رضایت مشتری، اقدام به حفظ قیمت های فعلی کرده و در تلاش برای همکاری با شرکای خارجی با هدف ارایه محصولاتی با کیفیت  تر به مصرف کنندگان ایرانی است. بیژن ضیایی اردکانی مدیر فروش محصولات خودرویی فومن شیمی در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با اشاره به برنامه های این شرکت برای حضور پررنگ تر در بازار از تکمیل طبقه بندی روغن موتورها و همچنین محصولات محافظ خودرو توسط فومن شیمی خبر داد. متن این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
    فعالیت این شرکت از چه سالی آغاز شده و در حال حاضر در چه زمینه هایی مشغول به فعالیت است؟
    گروه صنعتی فومن شیمی از سال 1343 مشغول به فعالیت است و 4 سال پیش موفق به برپایی جشن 50 سالگی فعالیت خود شده است. گروه صنعتی فومن شیمی شامل 19 شرکت زیرمجموعه بوده و در زمینه محصولات خودرویی، انواع روانکارها و غیره مشغول به فعالیت است. هم اکنون زمینه فعالیت این شرکت در زمینه محصولات خودرویی، انواع روانکارها و مایعات خودرویی است و در در طبقه بندی گروه های روغن موتور، انواع مایع های ترمز، محصولات صنعتی مانند گریس و غیره مشغول به کار است و شرکت فومن پارت نیز در زمینه محصولات کاتالیستی به طور مستقیم با خودروسازان مشغول به فعالیت بوده و تامین کاتالیست خودروسازان را بر عهده دارد.
    در حال حاضر محصولات این شرکت به کدام کشورها صادر می شود؟
    هم اکنون به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان انواع روغن موتور، روغن ترمز و ضد یخ صادر می شود.
    سهم محصولات فومن شیمی از بازار به چه میزان است؟
    سهم محصولات این شرکت از بازار داخلی در محصولات مختلف، متفاوت است به طوری که هم اکنون در مایع ترمز 70 درصد سهم بازار را در اختیار داریم که این میزان در محصولی همچون ضد یخ به 50 درصد می رسد. اما در دو گروه محصول اصلی که شامل ضد یخ و روغن ترمز است، رهبر بازار به شمار می رویم و عمده بازار در اختیار فومن شیمی است.
    تولید محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای تدوین شده در شرکت بوده و یا استاندارد کشورهای اروپایی ملاک تولید قرار گرفته است؟
    به طور متوسط استاندارد تولید محصولات توسط خود شرکت تدوین شده اما در برخی محصولات با شرکت های خارجی جوینت ونچر تشکیل شده و با استانداردهای خارجی مشغول به کار هستیم.
    ارایه خدمات پس از فروش برای محصولات فومن شیمی به چه شکل انجام می شود؟
    هم اکنون در حال فعالیت بر روی افزایش سطح دانش مصرف کننده تا دانش آن ها را نسبت به محصولات این شرکت افزایش دهیم چرا که دانش کافی در این زمینه موجود نیست و لازم است سطح دانش مصرف کنندگان در این زمینه افزایش یابد که این امر را با تکیه بر جراید و رسانه ها دنبال می کنیم تا مصرف کنندگان با مشخصات کیفی و ویژگی های محصول آشنایی بیشتری داشته باشد. بنابراین از طریق خدمات پس از فروش و دریافت صدای مشتری و سیستم اندازه گیری رضایت مندی مشتری، نسبت به ارایه خدمات به آن ها اقدام می کنیم.
    برنامه این شرکت برای تولید محصولات جدید چیست؟
    این شرکت در حال حاضر بیشتر بر توسعه محصولات و بازار تمرکز می کند و توسعه بازار از دیدگاه این شرکت به معنی ورود محصولات فعلی به بازارهای جدید و متفاوت و همچنین محصولات جدید در بازار فعلی است بر این اساس توسعه محصول و توسعه بازار را به صورت همزمان دنبال می کند اما در عین حال در حال تکمیل طبقه بندی روغن موتورها و همچنین محصولات محافظ خودرو هستیم.
    وضعیت تولید پس از تک نرخی شدن ارز به چه شکل است و آیا تاکنون این شرکت موفق به دلار 4200 تومانی شده است؟
    هرچند قول اختصاص دلار 4200 تومانی به تولیدکنندگان داده شده اما در مواردی ناگزیر به تامین ارز مورد نیاز خود از بازار آزاد شده ایم تا روند تولید دچار وقفه نشود. اما آن چه مسلم است در صورت اجرای کامل این مصوبه، این تصمیم به نفع شرکت ها بوده و مانع از سودجویی ارزی و ایجاد بازار دو نرخی ارز می شود که امیدواریم این نرخ تعیین شده وارد فاز عملیاتی شود.
    با تامین ارز از بازار آزاد اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نکردید؟
    هرچند که شرایط تولید دشوار شده اما در سال جدید افزایش قیمتی بر روی محصولات خود اعمال نکردیم و تنها با کاهش حاشیه سود خود مانع از افزایش قیمت ها شدیم چرا که معتقدیم بازار کشش افزایش قیمت را ندارد .
    مصوبه دولت مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به اقتصاد این گروه را با مشکل نقدینگی مواجه نمی کند؟
    از آن جا که صادرات این گروه صنعتی به کشورهای منطقه در قالب ریالی انجام شده و ارزی نیست مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
    نقشه راهبردی این شرکت برای حضور مداوم و بیش از 50 ساله در بازار چیست؟
    این شرکت همواره احترام به مصرف کننده را رمز موفقیت خود می داند و در تلاش برای تولید محصولی با کیفیت با استانداردهای بین المللی و اروپایی است و همیشه در تلاش بوده در هر شرایطی حتی در دوره ای از زمان که راه برای واردات مواد اولیه بسته شده و سودجویی هایی شکل گرفت، کیفیت کالاها را کاهش نداده و با همان کیفیت قبلی اقدام به عرضه محصولات خود کند که این سیاست جواب داده و توانسته ایم فعالیت بیش از 50 سال را به ثبت برسانیم.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو