فونیکسریمکسبهتام

نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت

عصر خودرو- نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان برای هر خودروی سواری بیش از ۲۲ درصد افزایش یافت.

نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در تابلوی نصب شده در محل عوارضی همدان و محدوده غرق آباد (دخان) از شامگاه شنبه برای عبور هر خودروی سواری نرخ 55 هزار ریال حق عوارض درج شده در حالی که پیش از این برای سواری ها نرخ عوارضی 45 هزار ریال بود.
    در نرخ جدید همچنین وانت و مینی بوس باید 85 هزار ریال، کامیونت 100 هزار ریال، اتوبوس و کامیون 2 محور 170 هزار ریال، کامیون سه محور 200 هزار ریال و تریلر هم 250 هزار حق عوارض بپردازند.
    تردد خودروهای سنگین کامیون و تریلر از جاده قدیم ساوه به همدان که مسیری خطرساز و 2 طرفه است برای فرار از پرداخت عوارض آزادراهی بود که با افزایش نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان بر حجم تردد وسایل نقلیه سنگین از محور قدیم ساوه به همدان افزوده می شود.
    نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه روز یکشنبه در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این افزایش قیمت غیرقانونی است و باید به حالت قبل برگردد چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کرده اند که امسال عوارض آزادراه ها گران نشود.
    محمد رضا منصوری گفت تاکید کرد: انتظار است که دستگاه قضایی با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت آزادراه ها امسال وجود ندارد به عنوان مدعی العموم مسئله را پیگیری کند.
    مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان ساوه نیز در این زمینه گفت: افزایش قیمت عوارضی آزادراه ساوه به همدان مبتنی بر مصوبه شورای پول و اعتبار و با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی است.
    ابراهیم مردانی گفت: قیمت جدید عوارض بر اساس نرخ مشارکت شرکت های سرمایه گذار و طرف قرارداد با وزارت راه و نیز میزان برگشت سرمایه ای آن ها با تصویب شورای پول و اعتبار کشور تعیین شده است و خودسرانه نیست.
    وی اظهار کرد: پیرو اعتراض نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی به افزایش نرخ عوارضی ها، امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی در جوابیه ای که روز پنجم اردیبشهت به ایشان نوشته، اعلام کرده است که نرخ ها بر اساس گزارش هزینه و درآمد و پس از بررسی و کارشناسی وزارت راه و تایید مقام عالی وزارت تعیین شده است.
    شهرستان ساوه به عنوان شاهراه ارتباط دهنده شمال و جنوب و نیز مرکز و غرب کشور دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه و 110 کیلومتر راه فرعی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو