فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی:

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان وارد فاز اجرایی شد

عصر خودرو- رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی از عملیاتی شدن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان خبر داد.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان وارد فاز اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو، با بیان این مطلب گفت: هر قطعه سازی در صورت ارایه درخواست خود مبنی بر استفاده از این ارزها، پس از طی شدن مراحل اداری به زودی موفق به دریافت دلار 4200 تومانی می شود و روند چندان دشواری برای این روند وجود ندارد.
    وی با تاکید بر این که در حال حاضر موفق به دوبار گشایش حواله با ارز 4200 تومانی به کشورهای ایتالیا و هند شده است، افزود: توصیه می شود قطعه سازان به دنبال دریافت این ارز بروند هرچند هنوز مشکلاتی در زمینه اختصاص ارز به مسافران و تاجران اقتصادی وجود دارد چرا که با یک بار دریافت ارز مسافرتی امکان ادامه فعالیت وجود ندارد اما به هر حال دریافت ارز با قیمت دولتی نیز می تواند کمک بزرگی به تولیدکنندگان باشد
    این فعال صنعت قطعه ادامه داد: حدود 40 مورد که نیازمند پیش بینی ارز از سوی دولت است، از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران آماده شده که لازم است دولت هرچه سریع تر نسبت به به تعیین و تکلیف آن ها اقدام کند.
    نجفی منش با اشاره به فعالیت برخی از شرکت ها که به صورت اعتباری انجام می شد، تصریح کرد: لازم است در این زمینه نیز هرچه سریع تر تصمیماتی اخذ شود در این راستا پیشنهاد می شود کار به تشکل ها و انجمن ها و همچنین اتاق های بازرگانی سپرده شود. به طور قطع کار باید به شکلی پیش رود که عدم نیاز به بازار آزاد احساس شود در این شرایط است که بازار قاچاق، به طور اتوماتیک حذف می شود.
    رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی ادامه داد: چرا که در این شرایط قاچاقچی با ارز 6 هزار تومانی اقدام به واردات می کند که با ارز 4 هزار تومانی قابل رقابت نیست که این روند به طور طبیعی منجر به کمرنگ شدن قاچاق می شود.
    وی تاکید کرد: لازم است اقدامی که از سوی دولت آغاز شده با قدرت پیش برود و دولت با عمل به تعهدات خود اعتماد بین دولت و مردم را حفظ کند در این شرایط قیمت تمام شده در برخی کالاها کاهش می یابد که این امر به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط