فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی اعلام کرد؛

تخصیص گازوئیل یورو۴ به خودروهای دیزلی مجهز از خردادماه

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی گفت: از ابتدای خرداد و تیرماه به خودروهای دیزلی که از سال ۹۶ به بعد شماره گذاری شده و مجهز به سیستم‎های جدید هستند، نفت گاز یورو ۴ تخصیص داده می شود.

تخصیص گازوئیل یورو۴ به خودروهای دیزلی مجهز از خردادماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریک نشست خبری با خبرنگاران گفت: اجرای طرح کهاب در انبارها و جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور امسال شتاب می‌گیرد.

    وی با بیان این‌که ماه گذشته جایگاه عرضه سوخت آزادی به تجهیزات کهاب مجهز شد، افزود: طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت) در این جایگاه عرضه سوخت در سه بخش تخلیه نفتکش، نقل و انتقال به مخزن و فروش فرآورده به‌طور کامل اجرایی شد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: هم‌اکنون در محدوده شهری این جایگاه به هیچ عنوان بوی بنزین استشمام نمی‌شود.

    به گفته موسوی‌خواه، مرحله بعد تبدیل بخارات جمع‌آوری شده به بنزین باکیفیت است که  افزون بر مزیت زیست محیطی و افزایش ایمنی جایگاه‌های عرضه سوخت، سودده نیز خواهد بود.

    وی تصریح کرد: البته جایگاه‌داران باید هزینه زیادی را برای اجرای طرح کهاب متحمل شوند، اما این طرح سرانجام سودآور خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: دو تا چهار سال آینده، اصل و سود سرمایه به سرمایه گذار باز می‌گردد و تا 15 سال هم دوره نگهداشت تاسیسات و تجهیزات آن است که سود بنزین استحصال شده به جایگاه و سرمایه‌گذار باز می‌گردد.

    وی تاکید کرد: اجرای طرح کهاب با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی موفق خواهد بود و امروز نیز یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری طرحی در همین زمینه ارائه داد.

    موسوی خواه افزود: میزان صرفه‌جویی حاصل از اجرای طرح کهاب 1,5 تا 2.5 لیتر در هزار لیتر است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی از تجهیز تمام جایگاه‎های عرضه سوخت به سیستم میترینگ ورودی به عنوان یکی دیگر از برنامه‎های شرکت ملی پخش در سال جاری نام برد و با بیان این که این سامانه تولید داخل خواهد بود، افزود: میترهای نصب شده مجهز به چگالی افزایش دما خواهد بود و همچنین دست اندازی های احتمالی به فرآورده را نیز نمایش خواهد داد.

    وی گفت: این شرکت از حضور سرمایه گذاران در این پروژه استقبال می کند.

    موسوی خواه به پروژه کنترل سیستمی و بدون دخالت نفر در محموله های ورودی و خروجی انبارهای کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه پارسال به عنوان نمونه در انبارهای ماهشهر و بندرعباس اجرا شد که امسال تکمیل می شود.

    وی اظهار کرد: در نظرداریم از این سامانه برای تمام انبارهای نفت کشور بهره ببریم زیرا می توان اطلاعات انبار را بصورت آنلاین در همه جای کشور مشاهده کرد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ادامه داد: همچنین در نظر داریم امسال کرایه حمل فرآورده‎ها را نه بر اساس بارنامه و به طور کاغذی، بلکه به صورت سیستمی تایید و بر اساس آن پرداخت کنیم.

    موسوی خواه از حذف 241 مرکز صدور چک در سراسر کشور در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون 37 مرکز در 37 منطقه شرکت ملی پخش به طور سیستمی عملیات صدور چک و پرداخت‎ها را انجام می دهند.

    به گفته وی، اجرای این روش درشرکت ملی پخش، سلامت مالی و اداری بیشتری نسبت به گذشته ایجاد کرده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی گفت: از ابتدای خرداد و تیرماه به خودروهای دیزلی که از سال 96 به بعد شماره گذاری شده و مجهز به سیستم‎های جدید هستند، نفت گاز یورو 4 تخصیص داده می شود.

    وی افزود: 200 جایگاه بزودی وارد این طرح شده و در جاده‎های مواصلاتی کشور نفت گاز یورو 4 را در اختیار خودروهای جدید دیزلی قرار خواهند داد.

    موسوی خواه همچنین در حاشیه نشست مطبوعاتی امروز خود در جمع خبرنگاران، درباره میزان مصرف سی‌ان‌جی گفت: بر اساس آمار، روزانه 20 میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور مصرف می شود.

    وی تعداد جایگاه‎های سی ان جی فعال در سراسر کشور را 2 هزار و 425 جایگاه اعلام کرد و افزود: رویکرد آتی ما به سوی خصوصی سازی است، بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی 2 برابر کارمزد دریافت می کند که شامل بازگشت سرمایه و سود جایگاه دار است، با این وصف امیدواریم بخش خصوصی به این سمت گرایش بیشتری داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی، نوع خودرو، دسترسی به جایگاه‎ها و قیمت تمام شده حامل‎های انرژی را عامل تحریک در مصرف کننده عنوان کرد و ادامه داد: قیمت مناسب و دسترسی آسان به جایگاه‎ها از جمله امکاناتی هستند که به خوبی در کشور ما فراهم شده اند

    موسوی خواه، با اشاره به این‎که راه اندازی جایگاه‎های نصب در ارتفاع، از دیگر اقدام‎های این شرکت برای رفاه مصرف کنندگان جهت دسترسی سهل به جایگاه‎های سی ان جی است، اظهار کرد: این جایگاه ها به ویژه در مناطقی که محل تجمع خودروها و تاکسی داران است، راه اندازی می شوند و هدف از این کار ایجاد دسترسی آسان برای مصرف کنندگان است زیرا در شرکت ملی پخش اصل بر مشتری مداری است.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‎های شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی در سال جاری، توسعه جایگاه‎ها را از مهم ترین اهداف این شرکت در سال 97 اعلام کرد و گفت: توسعه 150 جایگاه  از جمله برنامه‎های شرکت ملی پخش در سال 97 است که 75 جایگاه از سوی بخش خصوصی اجرایی می شود همچنین 25 جایگاه کوچک مقیاس نیز راه اندازی می شوند.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد رقابت در میان سوخت‎رسان های سیار و ورود چند شرکت به این کسب و کار، گفت: فضا برای حضور سرمایه گذاران باز است.

    وی افزود: هم اکنون خودرویی که برای سوخت‎رسانی ارائه شده از نظر ما قابل تردد در سطح شهرتهران نبود؛ بنابراین یک خودرو بهتر سفارش داده شده که تا پایان اردیبهشت ماه ساخته می شود و در صورت رضایت ساخت و عرضه آن گسترش می یابد.

    موسوی خواه با تاکید بر این‎که  اقدام‎های شرکت ملی پخش کاملا شفاف است و هیچ رانتی در این شرکت وجود ندارد، در پاسخ به این پرسش و درباره دستگاه‎های سوخت رسانی سیار اظهار کرد: با 51 دستگاهی که اکنون فعال هستند پاسخگوی نیاز شهروندان هستیم در این مدت یک میلیون و هشتصد هزار لیتر سوخت توزیع شده و هزار مرتبه سوخت رسانی انجام شده است همچنین 30 هزار مرتبه دانلود اپلیکیشن انجام شده است.

    وی، در پاسخ به این سوال که آیا جایگاه داران برای نقل و انتقالات مالی با مشکلاتی مواجه هستند، با اشاره به این‎که هیچ جایگاهی به دلیل مشکلات مالی و نقل و انتقالات بانکی تعطیل نشده است، درباره سامانه شاپرک توضیح داد: تمامی جایگاه‎هایی که روزانه حتی یک مرتبه خرید سوخت انجام می دهند بدون هیچ مشکلی با سامانه شاپرک کار می کنند اما در برخی کلان شهرها برای  تعدادی از جایگاه‎هایی که خریدهای کلان و مداوم دارند مکاتباتی با بانک مرکزی انجام داده ایم تا زمان 24 ساعته این جایگاه‎ها را افزایش دهند البته هنوز پاسخی به مکاتبه ما داده نشده است.

    موسوی خواه در پایان سخنان خود، به ارائه توضیحاتی درباره استفاده این شرکت از محصولات ساخت داخل پرداخت و تصریح کرد: ما توانسته ایم بخش زیادی از نیاز خود را از محل کالاهای ساخت داخل تامین کنیم. نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی نقطه اتصال خوبی میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان است و اکنون نیز از همه تولیدکنندگان دعوت می کنیم تا با دیدن غرفه ها و کالاها، یاری‎گر خوبی برای تامین بخش باقی مانده کالاهای مورد نیاز ما باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو