فونیکسریمکسبهتام

نامزد شهرداری تهران:

دیگر زمان احداث بزرگراه‌ها و سازه‌های سنگین در تهران به پایان رسیده است

عصر خودرو- یکی از نامزدهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۳ اولویت از جمله بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌ای، اقتصاد شهری و کاهش مسئله ترافیک باید مد نظر قرار گیرد،‌ گفت: دیگر زمان ساخت بزرگراه و سازه‌های سنگین در شهر تهران به پایان رسیده است.

دیگر زمان احداث بزرگراه‌ها و سازه‌های سنگین در تهران به پایان رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سیدمحمود حسینی در جریان شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شعارش برای شهرداری تهران اظهار کرد: تهران برای همه با مشارکت همه شعاری است که بنده برای حضور در مجموعه شهرداری انتخاب کرده‌ام.

    وی تصریح کرد: تهران از یک کلانشهر فراتر و به یک ابرشهر تبدیل شده است و وقتی از ابرشهر صحبت می‌کنیم اینطور نیست که کسی باید مسئولیت این شهر را به عهده گیرد که ابرمرد باشد.

    نامزد شهرداری تهران بیان کرد: اعتقاد دارم یک مدیریت راهبردی مشارکتی و مشورت‌پذیر با استفاده از تجربه دنیا می‌تواند مشکلات شهر تهران را مرتفع سازد.

    حسینی بیان کرد: کیفیت زندگی شهروندان تهرانی به شدت پایین آمده است و باید از این پیچیدگی خارج شود و این در حالیست که نمی‌توان این کار را به سنت و شیوه گذشته انجام داد.

    وی بیان کرد: شورای شهر تهران در دوره پنجم با ترکیب و رویکرد اصلاح‌طلبانه توسط مردم انتخاب و مردم نیز انتظاراتی را از این مجموعه دارند و قاعدتا اعضا تلاش می‌کنند پاسخگوی این رویکرد و انتظار مردم باشند و به تبع شهرداری نیز موظف است این انتظارات را پاسخ دهد.

    نامزد شهرداری تهران افزود: تا زمانی که از اصلاح‌طلبی صحبت می‌کنیم، مشارکت و مردمسالاری مطرح می‌شود و متاسفانه تاکنون این رویه در مدیریت شهری عملیاتی نشده و مردم انتظار دارند این موضوع در سطح شهر عملیاتی شود.

    حسینی،‌ عدالت، مشارکت، امنیت، چابک‌سازی، تخصصی‌سازی را از برنامه‌های خود در مجموعه شهرداری تهران دانست و گفت:‌ باید نظام ارزیابی و عملکرد مالی را در مجموعه شهرداری تهران مستقر کنیم.

    وی افزود: باید نقش سازمان‌ها و شرکت‌ها در شهرداری شفاف شود و یکی از ابزارها برای این کار استفاده از شهر هوشمند است.

    نامزد شهرداری تهران در تعریف شهر هوشمند بیان کرد: استفاده از فناوری‌های روز به ابزارهای فنی برای افزایش کیفیت زندگی مردم تعریف شهر هوشمند است.

    حسینی گفت: یکپارچه‌سازی و تعامل حاکمیت شهرداری و مردم باید به صورت اثربخش تحقق پیدا کند.

    وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌های شهرداری که کمتر از آن استفاده شده است داده‌هایی است که در این مجموعه وجود دارد و متاسفانه به دلیل ناهماهنگی در این داده‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان استفاده نشده است و ما باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

    نامزد شهرداری تهران بیان کرد: باید الگوی سلیقه‌ای مدیران به استفاده از داده‌ها تغییر رویکرد پیدا کند تا بتوانیم با استفاده از داده‌های باز و همچنین استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان کیفیت زندگی در شهر را افزایش دهیم.

    حسینی با اشاره به اینکه 3 محور اصلی برای برنامه‌های خود در شهرداری تهران پیش‌بینی کرده‌ام گفت: بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری،‌ اقتصاد شهری و منابع پایدار و کاهش مسئله ترافیک، آلودگی هوا و توجه به مسائل زیست محیطی سه رویکرد و سه برنامه اصلی بنده در مجموعه شهرداری خواهد بود.

    وی تصریح کرد: در بحث بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری باید توجه به محله‌ها داشته باشیم و از ظرفیت آنها به نحو مطلوب استفاده شود و در این بخش از خرد جمعی و مشارکت حداکثری کنش‌گران و ذینفعان استفاده شود.

    نامزد شهرداری تهران در تعریف کنش‌گران بازآفرینی بیان کرد: دولت، مردم، بخش خصوصی، سمنها و شهرداری هر کدام نقش موثری را دارند و هدف اختصاصی در حوزه بازآفرینی شهری با رویکرد محلی، ارتقاء زیست‌پذیری و کیفیت زندگی است.

    وی با بیان اینکه دیگر زمان احداث بزرگراه و سازه‌های سنگین تغییر پیدا کرده است گفت: باید این رویه را تغییر بدهیم.

    حسینی در ادامه به محورهای بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت:‌ ایمنی و تاب‌آوری،‌ عدالت در دسترسی به اطلاعات در راستای توسعه متوازن مناطق و محلات، احیای هویت محله، تدوین سند همکاری بین تشکل‌های مدنی و شهرداری، تشکیل شورای اجتماعی شهر تهران  ایجاد امید و ارتقای سلامت اجتماعی شهروندان، سیاستگذاری اجتماعی برای کاهش مسائل اجتماعی کودکان کار و متکدیان و همچنین احیاء فرهنگ تفریح و شادی از جمله محورهای در نظر گرفته شده در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شوند.

    نامزد شهرداری تهران افزود: آگاه‌سازی و آموزش شهروندان برای روبرو شدن به آسیب‌های اجتماعی و تقویت مراکز مشاوره و روانشناسی برای شهروندان از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

    وی گفت: مردمسالاری را نباید فقط در انتخابات ببینیم بلکه باید از مشاوره‌ها و کارهای کارشناسی شده نهادهای مختلف اجتماعی استفاده شود و این حس مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری و امور شهری لحاظ شود.

    حسینی به توسعه پایدار اقتصاد شهری یکی از محورهای برنامه‌هایش در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش به موضوع مدیریت منابع و مصارف توجه ویژه‌ای خواهد شد و هدف اصلی از این محور رونق اقتصادی شهر بر پایه ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی خواهد بود.

    وی ادامه داد: در این رویکرد تلاش می‌شود از داده‌های اقتصادی شهر استفاده شود ضمن اینکه توجه ویژه‌ای نیز به تشویق توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد مرکزی برای رصد فعالیت‌های اقتصادی شهر تهران،‌ افزایش سهم درآمدهای شهرداری از کل ارزش افزوده شهر، ساماندهی مشاغل مزاحم،‌ گردشگری درون شهری شهروندان خواهد شد.

    نامزد شهرداری تهران بیان کرد: درخصوص محور مدیریت منابع مصرف نیز برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله اصلاح نظام تامین مالی شهرداری و مناسب‌سازی درآمدها، تقویت همه جانبه سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری،‌اولویت‌بندی پروژه‌ها، ایجاد بستر ساماندهی نیروهای داوطلب در محلات، تقویت سهم درآمد غیرساختمانی از طریق ارزش افزوده و همچنین استفاده از تجارب دنیا و نخبگان برای بهبود کیفیت زندگی مردم پیش‌بینی شده است.

    حسینی در پایان با اشاره به محور کاهش ترافیک و آلودگی هوا و زیست محیطی نیز گفت: در این بخش چند آیتم از جمله روانسازی حمل و نقل عمومی،‌افزایش بهره‌وری، خدمات حمل و نقل عمومی تهران، توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی، زیرزمینی و روزمینی با تاکید بر سهولت بهره‌مندی شهروندان به خصوص شهروندان توان‌خواه، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، گسترش زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی در استفاده از حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو