فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

حضور ۵۰۰ راننده محکوم‌ به پرداخت دیه در زندان‌های کشور

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در شرایط فعلی در کل کشور تنها ۵۰۰ نفر راننده محکوم‌ به پرداخت دیه در زندان‌ها داریم.

حضور ۵۰۰ راننده محکوم‌ به پرداخت دیه در زندان‌های کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در دیدار با استاندار سمنان با قدردانی از حمایت دولت تدبیر و امید در کاهش بخش قابل توجهی از جمعیت‌ زندان‌ها بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سطح ملی تاکید کرد و گفت: امروز درصد بالایی از زندانیان جرائم غیرعمد را بدهکاران مالی شامل می‌شوند.

    وی افزود: اینها افرادی هستند که به دلیل عدم آشنایی کامل با اوراق تجاری چک بدون سوء نیت مجرمانه گرفتار بند زندان شده‌اند.

    جولایی تصریح کرد: همزمان با موضوع اصلاح قانون چک در مجلس شورای اسلامی، تلاش داریم با همیاری استان‌ها اقدامات فرهنگی متعددی را در عرصه‌های مختلف هنری عملی کنیم که سرآغاز این برنامه‌ها نیز جشن‌های گلریزانی است که در بیش از 350 شهر و شهرستان معین شده برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: با اصلاح و تصویب قانون بیمه شخص ثالث، در شرایط فعلی در کل کشور ما تنها 500 نفر راننده محکوم‌ به پرداخت دیه در زندان‌ها داریم و جالب است که در این فهرست خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان استان‌های بدون زندانی دیه هستند.

    در ادامه این دیدار سید شهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ارج گذاری به مقام انسانی است که در این راستا رفع موانع احتمالی در مسیر پیشرفت نظیر حبس‌های ناخواسته جمعی از هموطنان به زندان‌‎ها یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید که متولیان امر برای حل این مشکل همواره با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و به ویژه حمایت‌های مردمی اقدامات شایسته‌ای را داشته‌اند که آزادی بیش از 113 هزار زندانی جرایم غیرعمد از سوی ستاد دیه یکی از مصادیق موضوع یاد شده است.

    وی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی در جهت کاهش زمینه‌های وقوع جرم افزود: در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش نهادهایی چون ستاد دیه که در این بخش رسالتی هم برای آن ترسیم نشده قابل اعتناست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو