فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت:

پیش بینی داخلی سازی ۲۰ درصدی، قطعه سازان را تضعیف می کند

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: حمایت از قطعه سازان داخلی تنها با برنامه ریزی برای دستیابی به ۶۰ تا ۷۰ درصد داخلی سازی محقق خواهد شد.

پیش بینی داخلی سازی ۲۰ درصدی، قطعه سازان را تضعیف می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    گزارش: بهروز فرمانی

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ابوالفضل خلخالی  با بیان این مطلب گفت: قطعه سازان در سال های اخیر افت و خیزهای بسیاری داشته و با ناملایمتی های زیادی روبرو بودند اما با این حال توانسته اند از همه این موارد عبور کنندف این در حالی است که محدودیت های ناشی از تحریم ها نیز مشکلات جدی ایجاد کرد اما با این حال قطعه سازان دوام آورده و در عرصه صنعت خودرو باقی ماندند.
    وی با اشاره به قابلیت قطعه سازان برای تولیداتی به مراتب باکیفیت تر اظهار کرد: در همه کشورها، قطعه سازان تامین کنندگان صنعت خودرو به شمار می روند و در نهایت قطعات خودرویی که وارد بازار می شود قطعاتی است که از سوی زنجیره تامین در اختیار صنعت خودرو قرار گرفته است بنابراین اگر خواستار رشد صنعت خودرو هستیم باید نقش این زنجیره تامین را جدی تر گرفته و آن را مورد حمایت ویژه قرار دهیم که این امر نیز جز با سازوکاری کعه از سوی دولت در نظر گرفته می شود، محقق نخواهد شد.
    این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که با قاعده گذاری صحیح باید به نحوی عمل کرد که قطعه سازان از این فرایندها بهره مند شوند، تصریح کرد: تعرفه گذاری نقش مهمی در عملکرد قطعه سازان دارد، وقتی تعرفه خودروهای وارداتی و همچنین تعرفه مونتاژ خودرو پایین باشد، صنعت قطعه لطمه خواهد خورد بنابراین باید سهم داخلی سازی را افزایش دهیم و از توانمندی داخلی با هدف افزایش سهم داخلی سازی و مشارکت در تولید استفاده کنیم.
    خلخالی با بیان این که هم اکنون 40 درصد داخلی سازی پیش بینی شده برای قطعه سازان شامل قطعات محدود، مونتاژ بدنه، رنگ و حتی تولید تایر می شود، گفت: این شرایط در حالی است که هم اکنون آغاز تولید خودروهای پسابرجامی با 20 درصد میزان داخلی سازی پیش بینی شده که این میزان، ضربه جدی به قطعه سازان وارد خواهد کرد و لازم است با هدف حمایت از آن ها داخلی سازی خودروهای جدید پسابرجامی 60 تا 70 درصدی برای قطعه سازان پیش بینی شود.
    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هم اکنون قطعه سازان در زمینه دانش فنی پیشرفت خوبی داشتند ضمن آن که قابلیت خوبی نیز وجود دارد و تنها کاری که باید در این باره انجام شود افزایش سهم مشارکت آن ها در تولیدات است. به طور قطع با رفع مشکلات قطعه سازان شاهد رشد و بالندگی صنعت خودرو خواهیم بود.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو