فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچرگیری شیراز:

کارواش های سیار به رنگ خودرو آسیب می رسانند

عصر خودرو- رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچرگیری شیراز گفت: کارواش های سیار فاقد مجوز فعالیت هستند و شیوه ای که آنها برای شست و شوی وسایل نقلیه از آن استفاده می کنند به رنگ خودرو آسیب جدی می رساند.

کارواش های سیار به رنگ خودرو آسیب می رسانند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، الماس جشن نیلوفر افزود: برخی افراد سودجو به عنوان کارواش سیار و با ادعای استفاده از مواد نانو بخار برای شست و شوی خودرو در این زمینه اقدام به تبلیغات و پخش تراکت در شیراز کرده اند که این عمل آنها غیر قانونی است.

    وی اضافه کرد: آنها در تبلیغات خود برای جذب مشتری عنوان کرده اند که با استفاده از این روش از مصرف آب و آلودگی محیط جلوگیری می شود در صورتی که این ادعایی غیر واقعی است.
    جشن نیلوفر ادامه داد: کارواش های سیار بر اساس بررسی های به عمل آمده از مواد نانو استفاده نمی کنند بلکه از ترکیبی از مواد شوینده مانند ریکا و سفید کننده ها استفاده می کنند و این شیوه شست و شو به رنگ خود رو آسیب می رساند.
    وی تاکید کرد: با این روش مواقعی که ریز گردها بر بدنه خود رو چسبیده باشند و بخواهیم آنها را با مواد نانو غیر استاندارد تمیز کنیم، پارچه تنظیفی که استفاده می شود مانند ابزاری سخت و خشن بر روی خودرو عمل می کند که افزون بر ایجاد خط و خش، به رنگ خودورو نیز آسیب جدی می رساند.
    رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچر گیر شیراز ادامه داد: هم اینک تعداد زیادی از مردم که خودروی آنها از این روش آسیب دیده است به اتحادیه شکایت کرده اند و ما نیز از طریق مراجع قضایی پیگیر شکایت آنها هستیم.
    جشن نیلو فر با بیان اینکه در کشور های پیشرفته از روش نانو برای شست و شوی خود رو استفاده می کنند، بیان داشت: اقلیم این کشورها فاقد ریزگرد هستند و مواد تمیزکننده نانو با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی تولید می شود اما واردات این مواد به ایران هزینه زیادی دارد که برای کارواش های سیار مقرون به صرفه نیست.
    وی گفت: استفاده از کارواش های سنتی بهترین روش برای شست و شوی خوردوهاست و با توجه به کمبود آب، کارواش های سنتی دارای پروانه کسب در شیراز از آبهای سطحی استفاده می کنند و با تانکر، آب ها را در مخزن ذخیره کرده و پس از تصفیه و زدوده شدن املاح آن، با کف مخصوص، خودرو را شست و شو می دهند که با این روش هم در مصرف آب صرفه جویی می شود و هم به خودرو آسیب نمی رسد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو