فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل کویر تایر:

دغدغه اصلی قطعه سازان مطالبات سنگین از مجموعه خودروسازان است

عصر خودرو- مدیرعامل کویر تایر تاکید کرد: دغدغه اصلی قطعه سازان مطالبات سنگین از مجموعه خودروسازان است، در شرایطی که ما مواد اولیه را به سختی تهیه می کنیم و چرخه بازگشت سرمایه تا شش ماه طول می کشد که می تواند بنیه تولید را تضعیف کند،.

دغدغه اصلی قطعه سازان مطالبات سنگین از مجموعه خودروسازان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محمدحسین کمیلی مدیر کویر تایر در مورد فعالیت بزرگترین مجموعه صنعتی استان خراسان جنوبی گفت: عملیات احداث کارخانه کویر تایر از سال 1370 با سرمایه گذاری اولیه 84 میلیون دلاری شروع شد که در سال 77 مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر 22 درصد کل تایر کشور در این مجموعه تولید می شود.

    وی ادامه داد: از سال 77 و آغاز بهره‌برداری، همه سالها شاهد افزایش تولید، فروش و اشتغال بودیم که این روند برخلاف جریان غالب در شهرک های صنعتی است که با رکود و تعدیل نیرو روبه رو هستند.

    مدیرعامل کویر تایر ادامه داد: ارزش محصولات روزانه ما تقریبا 1200 میلیارد تومان و تعداد شاغلین 1050 به صورت مستقیم و هفت هزار نفر غیرمستقیم است که نزدیک به 200 نفر از شاغلین رسمی شرکت از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر هستند که بستر نوآوری را فراهم کرده است به طوریکه این فارغ التحصیلان توانستند برای نخستین بار موفق به ساخت دستگاه پرس پخت تایر با هزینه 400 میلیون تومانی شدند که در صورت واردات با هزینه 800 میلیونی صرف می کردیم.

    وی با بیان اینکه سهام شرکت کویر تایر در سال 93 جز شرکت های پربازده بود، اظهار داشت: روزانه 12 هزار حلقه تایر از مجموعه خارج و در اختیار 2 خودروساز بزرگ و 200 نمایندگی در سراسر کشور قرار می گیرد که این میزان سالانه 27 هزار تن و 4 میلیون و دویست هزار حلقه می شود که با اختصاص 22 میلیارد جهت ایجاد ساختمان جدید به وسعت 10 هزار متر مربع، 10 هزار تن به میزان تولید افزوده می شود.

    مدیرعامل کویر تایر در مورد واردات تایر تصریح کرد: مجموعه تولید 10 شرکت تولیدکننده لاستیک کشور در سال 240 هزار تن است در حالی که نیاز کشور 340 هزار تن است و این شکاف 100 هزار تنی یا 32 درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که نسبت به تولید داخلی کیفیت پایینی دارند و این در حوادث جاده ای کاملا نمایان است.

    کمیلی با اشاره به طلب از خودروسازان کشور خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی قطعه سازان مطالبات سنگین از مجموعه خودروسازان است، در شرایطی که ما مواد اولیه را به سختی تهیه می کنیم و چرخه بازگشت سرمایه تا شش ماه طول می کشد که می تواند بنیه تولید را تضعیف کند.

    وی در مورد میزان مواد اولیه داخلی ابراز داشت: با وجود نوآوری های صورت گرفته، در حال حاضر 50 درصد مواد اولیه از خارج تهیه می شود که راه اندازی پتروشیمی ها در داخل می تواند این میزان را کاهش دهد.

    مدیرعامل کویر تایر با اشاره به نوسانات بازار ارز بیان کرد: افزایش قیمت ارز و نوسانات بستر آسیب را فراهم کرده است، درحالی که ما در سال های 94، 95، 96 ارز مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه می کردیم، تجار تایر ارز دولتی جهت واردات دریافت می کردند که مغایر با حمایت از تولید داخلی است و ما در گران شدن 80 درصدی ارز در روزهای سختی هستیم.

    کمیلی اضافه کرد: در بحث یارانه ها هم قرار بود بخشی از منابع به سمت صنعت هدایت شود که این برنامه اجرا نشد و ما با افزایش 20 برابری هزینه های انرژی و نرخ مازوت روبه رو شدیم.

    وی ادامه داد: در حوزه‌ تکنولوژی تایر سبز که ویژگی‌های مانند کاهش آلایندگی، وزن کمتر، سوخت کمتر، کارکرد بهتر دارد و نوآوری‌های صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو