فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو»

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان

آغاز ثبت سفارش قطعه سازان با دلار ۴۲۰۰ تومانی

عصر خودرو - آغاز سال ۹۷ با نوسانات چشمگیر نرخ ارز در کنار تصویب افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزدها که هزینه های چشمگیری را به خودروسازان تحمیل کرده است، زمزمه افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودروها را در سال جدید مطرح کرده است.

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در همین حال یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ما از احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان در سال جاری خبر داده است.

    این منبع آگاه با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در شورای سیاست گذاری خودرو مبنی بر افزایش قیمت خودروها در سال جاری اظهار کرد: در جدیدترین شورای سیاست گذاری خودرو پس از تعطیلات نوروزی تصمیم گرفته شد تا قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان همپا با میزان تورم 6/9 درصدی افزایش یابد .
    وی ادامه داد: تا زمان به تصویب رسیدن این میزان افزایش از سوی رئیس جمهور، قیمت ها به صورت رسمی اعلام و رسانه ای نخواهد شد.
    ثبات سه ساله قیمت ها در قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان نیز در سال های گذشته به نارضایتی آن ها دامن زده و باعث شده مذاکراتی را با هدف افزایش قیمت ها با خودروسازان آغاز کنند.
    این منبع آگاه با بیان اینکه باید در انتظار افزایش حدود 10درصدی قیمت خودروهایی بالای 45 میلیون تومان باشیم، اظهار کرد: خودروسازان در این جلسه اعلام کرده اند که در صورت به تصویب این میزان افزایش قیمت از سوی رئیس جمهور، اقدام به افزایش 15 درصدی قیمت ها در قراردادهای خود با قطعه سازان خواهند کرد.
    این در حالی است که پیش از این نیز آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان از افزایش 30 درصدی هزینه تولید قطعه سازان در سال جاری با توجه به نوسانات ارزی و سایر دستمزدها خبر داده و تاکید کرده بود که در صورت افزایش نیافتن قیمت ها در این محدوده، شاهد موج شدید بیکاری در صنعت قطعه خواهیم بود.
    در همین حال محمدرضا نجفی منش، عضو شورای سیاست گذاری خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با اشاره به افزایش 40 درصدی مواد اولیه، 10 درصدی هزینه های سربار و سایر هزینه ها اظهار کرد: این میزان افزایش، به طور قطع منجر به افزایش 30 درصدی هزینه های تولید در صنعت قطعه خواهد شد این در حالی است که قطعه سازان همواره در حال مذاکره با هدف افزایش قیمت ها هستند که این روند نیز در سال جاری ادامه دارد.
    وی با اشاره به احتمال افزایش 15 درصدی قیمت تولیدات قطعه سازان در سال جاری ادامه داد: هرگامی که در این زمینه برداشته شود به طور قطع مثبت خواهد بود حتی افزایش 15 درصدی قیمت ها منجر به بهبود کیفیت و رشد تولید خواهد شد که در کنار عملیاتی شدن سرمایه گذاری ها، قیمت ها مقرون به صرفه خواهد شد این در حالی است که فعالیت واحدهای زیان ده تنها به تعطیلی واحدها دامن خواهد زد.
    رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان با تاکید بر اینکه با پیش بینی راهکارهایی می توان مانع از زیان ده شدن خودروسازان و همچنین قطعه سازان شد، از بازگشایی ثبتارش با هدف ثبت سفارش قطعه سازان با دلار 4200 تومانی در هفته گذشته خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امروز نخستین حواله قطعه سازان با دلار 4200 تومانی اختصاص یابد که در صورت ادامه این روند، فعالیت قطعه سازان رونق خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو