فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

شرط ۳ سال ساخت برای واردات خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه مصوبه جدید هیئت دولت به واردات خودروهای دسته دوم مربوط نمی‌شود، به بیان جزئیات این مصوبه که برای اجرا از دایره حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام شد، پرداخت.

شرط ۳ سال ساخت برای واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، ساسان خدایی با تاکید بر اینکه آزاد شدن واردات خودرو با شرط 3 سال ساخت به مفهوم واردات خودرو مستعمل نیست، گفت: هیئت وزیران در سال 82 تصویب نامه ای برای شرایط واردات خودرو داشته که بر اساس آن، تنها واردات خودرو ، خودروهای یک سال ساخت به کشور مجاز بوده است. اما سایر بندهای آن تصویب نامه همچنان به قوت خود باقی است.
    در آن زمان این تصویب نامه دارای ابهاماتی بود زیرا هیئت وزیران معتقد بود واردات خودروهای سه سال ساخت مشروط به نو بودن باشد یا خودروهایی وارد کشور شود که بیش از یکسال در گمرکات معطل شده و نو باشند؛ اما در نهایت اعلام شد که ابلاغ این تصویب نامه به مفهوم مستعمل بودن خودروهای وارداتی نیست.

    http://www.asrekhodro.com/News/15553

    افزایش قیمت خودرو بدون تصویب سازمان حمایت تخلف است
    شش سال پیش در چنین روزی قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هرگونه افزایش قیمت خودرو بدون تصویب سازمان حمایت تخلف است و با آن برخورد می شود.
    محمدصادق مفتح در واکنش به اعلام فروش فوری برخی خودروهای داخلی با افزایش قیمت چند میلیونی، افزود: سازمان حمایت پیش از سال 91 توافقی در خصوص افزایش قیمت خودروها داشت که لغو شد، بنابراین فروش خودروهای داخلی با افزایش قیمت ممنوع است و هرگونه افزایش قیمتی که به تصویب این سازمان نرسیده باشد، تخلف است و با آن برخورد می شود.

    http://www.asrekhodro.com/News/15537

    سایپا در عراق سایت مونتاژ خودرو می سازد
    شش سال پیش در چنین روزی گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که در نظر دارد سایت مونتاژ خودرو با ظرفیت 20 دستگاه در ساعت را در کشور عراق راه اندازی کند. بر اساس توافق های انجام شده مقرر شد دو خط مونتاژ در این سایت راه اندازی شود که در یکی از خطوط محصولات گروه خودروسازی سایپا و در خط دیگر محصولات ایران خودرو مونتاژ شود.ظرفیت هریک از این دو خط، 10 دستگاه در ساعت اعلام شد که اگر 250 روز کار و روزانه 8 ساعت کاری در نظر گرفته شود قابلیت تولید سالانه حدود 40 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.

    http://www.asrekhodro.com/News/15531

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو