فونیکسریمکسبهتام

سفر به دور دنیا با دوکاتی اسکرامبلر آغاز شد

عصر خودرو -جوان ۲۲ ساله انگلیسی قصد دارد با حمایت یک مؤسسه‌ی خیریه و موتورسیکلت دوکاتی اسکرامبلر به دور دنیا سفر کند. او می‌تواند جوان‌ترین موتورسوار تاریخ باشد که چنین سفری انجام می‌دهد.

سفر به دور دنیا با دوکاتی اسکرامبلر آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰
  • 1
  • 1
  • سفر به دور دنیا با دوکاتی اسکرامبلر آغاز شد

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، به لطف گسترش اینترنت در تمام نقاط جهان، سهولت استفاده از GPS، قابلیت اطمینان موتورسیکلت‌های مدرن و البته ارزان بودن سفر با موتورسیکلت در مقایسه با سفر‌های هوایی، این وسیله دارای محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته است. سفر دور دنیا با موتورسیکلت مسلما هرگز آسان‌ترین گزینه ممکن نیست؛ اما هنری کرو 22 ساله، جوان انگلیسی است که قصد دارد سفری به مسافت 56,325 کیلومتر را به دور دنیا آغاز کند. سفری که مسیر آن از 6 قاره و 35 کشور می‌گذرد و احتمالا بیش از یک سال به طول خواهد انجامید. علاوه بر این اگر جوان بریتانیایی تا روز جمعه 10 می 2019 سفر خود را به دور دنیا به پایان برساند، به‌عنوان جوان‌ترین فردی که توانسته است دور دنیا را با موتورسیکلت طی کند، رکورد جهانی جدیدی ثبت خواهد کرد.

آن‌طور که گفته می‌شود، کرو هشت ماه پیش برنامه‌ریزی سفر خود را آغاز کرد و در جریان این فرآیند متوجه شد که این سفر احتمالا پتانسیل تبدیل شدن به یک اتفاق خوب را دارد. کرو که چند نفر از دوستانش را به علت خودکشی از دست داده است و شخصا نیز با مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم گرفت با بنیاد خیریه موومبر همکاری کند. کرو برای همکاری جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی و اطلاع‌رسانی برای فعالیت‌های این مؤسسه‌ی خیریه که بر مسائل مربوط به سلامت مردان تمرکز دارد، موافقت کرد. در حال حاضر مردان انگلیسی، شدیدا با سرطان پروستات و سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند. کرو امیدوار است که بتواند برای هر مایل سفر، یک پوند انگلیس کمک مالی از خیرین دریافت کند؛ در این صورت اگر تمام برنامه‌ها به‌خوبی پیش برود، احتمالا معادل 50 هزار دلار برای مسافرت به دور دنیا جمع‌آوری می‌شود.

پس از انتشار این خبر، شعبه‌ی دوکاتی (Ducati) انگلیس با اهدا کردن یک دستگاه اسکرامبلر از این سفر حمایت کرد. جوان انگلیسی که از سال 2013 موتورسواری می‌کند، موتورسیکلت اسکرامبلر دوکاتی را با باربند عقب (متعلق به شرکت میل لندن)، شیشه جلو محافظ، حفاظ پیشرانه و بادگیر دست مجهز کرده است.

از آن‌‌جا که سفر به دور دنیا با موتورسیکلت نیاز به عبور از گذرگاه‌های آبی بین قاره‌ها دارد، به نظر می‌رسد که تعریف مسافرت به دور سیاره زمین برای آن نادرست باشد. بنابراین برای ثبت این سفر به‌عنوان یک رکورد جهانی، قوانین مربوط به عبور از گذرگاه‌های آبی برای آن مشخص شد. کرو باید حدود 39,430 کیلومتر را با موتورسیکلت دوکاتی طی کند تا به نقطه‌ی مشخص‌شده در سمت دیگر کره‌ی زمین برسد. کرو در تاریخ 3 مارس 2018 (12 اسفند 96) مسافرت خود را به دور دنیا از باشگاه موتورسواری در شوردیچ انگلستان آغاز کرد؛ پس برای ثبت رکورد جدید جهانی و انجام موفقیت‌آمیز سفر، تنها 433 روز از آن تاریخ فرصت دارد.

هم‌اکنون کرو در حال سفر به دور دنیا با موتورسیکلت اسکرامبلر دوکاتی است و با گذشتن از کشورهای مختلف سعی می‌کند خود را به هدف نزدیک‌تر کند. بنیاد خیریه موومبر امیدوار است که طی مسافرت، اتفاق غیر منتظره‌ای برای جوان انگلیسی رخ ندهد و او بتواند تا پایان به مسافرت خود ادامه بدهد. اطلاعات مربوط به مسیر حرکت در وب‌سایت شخصی و صفحه اینستاگرام کرو موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو