فونیکسریمکسبهتام

اتصال ۳۵ دستگاه به "سامانه توزین در حال حرکت" خودروها در جاده‌ها

عصر خودرو- در حال حاضر ۳۵ دستگاه WIM در جاده‌های کشور به سامانه «توزین در حال حرکت» متصل شده‌اند که قادرند به صورت آنلاین بار خودروهای سنگین را وزن‌کشی کرده و با اطلاعات ثبت شده در بارنامه خودروهای باری تطبیق دهند و هرگونه مغایرت را به پلیس اعلام کنند.

اتصال ۳۵ دستگاه به "سامانه توزین در حال حرکت" خودروها در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سردار محمد حسین حمیدی  با اشاره به بهره‌مندی پلیس راه از سیستم‌های نوین و فناوری‌های جدید، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش ترددها و سخت‌تر شدن کنترل ترافیکی توسط عامل انسانی، استفاده از فناوری‌های نظارتی و کنترلی جدید در پلیس راه در دستور کار قرار گرفت و سیستم‌های نوین نظارتی در نقاط مختلف کشور به کار گرفته شد.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: سیستم WIM یا سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت یکی از همین سیستم‌ها است که توانایی توزین خودروهای سنگین را در حین حرکت تا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و در طول مسیرشان دارد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 35 نمونه از این سامانه در جاده‌های کشور نصب شده که قادر است علاوه بر توزین خودروهای سنگین، تصویر این خودروها را نیز ثبت و در پایگاه داده خود ذخیره و به صورت آنلاین به مرکز داده ارسال می‌کند.

    حمیدی گفت: در شرایط فعلی و با استفاده از این سامانه این امکان در اختیار ما است که علاوه بر توزین بار خودروها به صورت دیجیتالی و در حال حرکت، بارنامه خودرو نیز کنترل می‌شود و در صورت مغایرت میان وزن بار خودرو با آنچه در بارنامه ذکر شده، اطلاعات خودرو به پلیس راه اعلام شده و به این تخلف رسیدگی می‌شود.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: علی‌رغم نصب تعداد 35 دستگاه توزین الکترونیکی در حال حرکت در جاده‌های کشور، نیازمند افزایش این تعداد به 100 عدد هستیم و امیدواریم با تامین بودجه لازم از سوی نهادها و دستگاه‌های مسئول، این تجهیزات تکمیل شده و در اختیار قرار گیرد.

    به گفته حمیدی هزینه اضافه شدن هریک از این دستگاه‌ها و اتصال آن به سامانه آنلاین، حدود یک میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو