فونیکسریمکسبهتام

تلاش‌های وزارت صنعت برای توسعه فناوری‌های خودروهای پاک

عصر خودرو- معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری سه جانبه برای توسعه فناوری‌های خودروهای پاک گفت: با همکاری با جهاد دانشگاهی خواجه‌نصیر و شرکت بخش خصوصی می‌توانیم علاوه بر مهارت‌افزایی نیروی انسانی در این حوزه، اقدام به مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این حوزه کنیم.

تلاش‌های وزارت صنعت برای توسعه فناوری‌های خودروهای پاک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر برات قبادیان امروز در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه نخستین دوره آموزش تخصصی خودروهای الکتریکی و هیبریدی با اشاره به پایان‌پذیر بودن سوخت‌های فصیلی، افزود: سوخت‌های فسیلی علاوه بر آنکه روزی به پایان می‌رسند، مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی زیادی ایجاد می‌کنند. ضمن آنکه موجب گرمایش کره زمین می‌شوند. از این رو رویکرد بسیاری از کشورها به سمت خودروهای پاک و سبز است.

    وی خودروهای الکتریکی و هیبریدی را از جمله خودروهای پاک توصیف کرد و ادامه داد: این فناوری به غیر از ایران در بسیاری از کشورهای جهان توسعه نیافته است، ولی با توجه به مزایای آن‌ها در دو سال اخیر گام‌های موثری در کشور برداشته شده که می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ علمی کشور باشد.

    قبادیان با بیان اینکه زمانی که از انرژی خورشیدی، برق تولید می‌کنیم، بهتر است خودروهای پاک را برای نسل‌های آینده به ارمغان آوریم، ادامه داد: رسیدن به این هدف بدون تردید در گرو تربیت نیروی انسانی است و از این رو ما نیاز داریم تا منابع انسانی متخصصی را در حوزه خودروهای الکتریکی و هیبریدی تربیت کنیم.

    معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت، امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان این وزارتخانه با جهاد دانشگاهی و یک شرکت بخش خصوصی را در این راستا عنوان کرد و یادآور شد: این سه نهاد با یکدیگر سنگ بنای مشترکی را در کشور ایجاد خواهند کرد تا بر اساس آن بتوانند فناوری‌های مورد نیاز خودروهای هیبریدی و الکتریکی توسعه بخشند. این فناوری‌ها برای کشور حیاتی است.

    قبادیان همچنین با بیان اینکه در گذشته تفاهم‌نامه همکاری کلی و عمومی با دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی را به امضا رسانده است، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌هایی چون آموزش و پژوهش بوده است.

    وی با بیان اینکه این تفاهمنامه‌ها تنها یک تفاهمنامه نیست و جنبه‌های اجرایی دارد، خاطرنشان کرد: زمانی امضای این تفاهمنامه‌ها باارزش خواهد بود که به مرحله اجرا درآید و من بر این باورم که این تفاهم‌نامه سه جانبه نوعی قرارداد اجرایی میان این سه نهاد است.

    قبادیان همچنین با تاکید بر اینکه تربیت نیروهای انسانی در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی گامی موثر برای توسعه خودروهای پاک است، ادامه داد: دست یافتن به این امر کار ساده‌ای نیست؛ هرچند که این دوره‌ها، دوره‌هایی آموزشی است، ولی باید اجرای آن‌ها بر اساس استانداردها باشد و انتظار دارم تا بر حسن اجرای مفاد این تفاهمنامه این دوره‌ها به صورت استاندارد برگزار شود.

    به گفته وی در صورتی که سنگ بنای موضوع این تفاهمنامه به درستی گذاشته شود، شاهد اجرای موفق این دوره‌های آموزشی در زمینه‌های خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهیم بود.

    معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی گام اولیه برای تولید خودروهای پاک و سبز است، اظهار کرد: این اقدام منافع ملی زیادی در پی دارد و اگر گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود، شعار سال نیز محقق خواهد شد.

    قبادیان با اشاره به تجربیات 20 تا 30 ساله جهانی برای تولید خودروهای پاک، افزود: هرچند که ایران با تاخیر در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد؛ ولی در شرایطی به سمت تولید خودروهای پاک حرکت کردیم که دارای 5 میلیون دانشجو در کشور هستیم که این امر می‌تواند علاوه بر مهارت‌افزایی دانشجویان به آن‌ها کمک کند که وارد محیط‌های کسب و کار صنعتی نیز شوند.

    وی با بیان اینکه من در زمینه توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و هیبریدی خوش‌بین هستم، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک ارگان خودجوش انقلاب اسلامی می‌تواند گام‌های اساسی در این زمینه بردارد، بویژه آنکه جهاد دانشگاهی خواجه‌ نصیرالدین نیز سابقه طولانی در این حوزه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو