فونیکسریمکسبهتام

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

قطعه‌سازان نیازمند حمایت داخلی هستند

عصر خودرو- سیفی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در صنعت قطعه‌سازی به دلیل عدم حمایت از این صنعت در داخل کشور است.

قطعه‌سازان نیازمند حمایت داخلی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نادر سیفی عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توان بالای قطعه‌سازان در تولید قطعات باکیفیت، اظهار کرد: در صورت حمایت دولت از قطعه سازان داخلی در یک دوره زمانی شاهد شکوفایی این صنعت خواهیم بود.

    عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به صادرات قطعات تولیدی ساخت کشور به اروپا، تصریح کرد: بسیاری از قطعه‌سازان تا قبل از سال 88 با استفاده از مهندسی معکوس، قطعات با کیفیتی را تولید کردند که در برخی از موارد شاهد عقد قرارداد با خودروسازان اروپایی برای تهیه قطعات مورد نیاز بودیم.

    وی با بیان اینکه وضع تحریم‌ها از سال 89 صنعت قطعه‌سازی را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: پس اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا و کشور‌های اروپایی صنعت قطعه سازی با مشکلات فراوانی مواجه شد و بسیاری از قرارد‌های تجاری میان قطعه سازان داخلی و خودروسازان اروپایی منتفی شد.

    سیفی با بیان اینکه پس از برجام تحول چندانی در صنعت قطعه سازان رخ نداد، گفت: مشکلات صنعت قطعه‌سازی تنها مربوط به تحریم‌های بین‌المللی نیست و بسیاری از مشکلات موجود به دلیل عدم حمایت از این صنعت در داخل کشور است.

    عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی می‌تواند باعث افزایش رقابت شود، تصریح کرد: واردات کالا‌های خارجی باید با نظارت بیشتری صورت گیرد و در صورت کسب مجوز‌های لازم می‌تواند باعث رشد کیفیت و رقابت بیشتر در ساخت قطعات داخلی شود.

    وی در پایان با اشاره به نرخ بالای سود بانکی در کشور، گفت: بسیاری از قطعه‌سازان به دلیل تحریم دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که برای احیای خود نیاز به تأمین منابع مالی دارند که عمده آن از سوی بانک تأمین می‌شود، نرخ بالای تسهیلات در بسیاری از مواقع مشکلات تولیدکنندگان را حل نمی‌کند و حتی برای بازپرداخت بدهی سختی‌های فراوانی را به وجود می‌آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط