فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

با پیوستن به کمپین «نه به تصادفات» در کاهش حوادث جاده‌ای سهیم شوید

عصر خودرو- رئیس سازمان جوانان هلال احمر همزمان با موج بازگشت هموطنان از سفرهای نوروزی از عموم مردم دعوت کرد تا با پیوستن به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در کاهش سوانح رانندگی و پیشگیری از آن سهیم باشند.

با پیوستن به کمپین «نه به تصادفات» در کاهش حوادث جاده‌ای سهیم شوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مسعود حبیبی همزمان با موج بازگشت مسافران نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر تردد در جاده‌ها به اوج خود رسیده است و این مساله احتمال افزایش تصادفات رانندگی را به همراه دارد. طرح «بهرفت» که به منظور بهبود رفتار ترافیکی برای هجدهمین سال در سراسر کشور در حال اجرا شدن است قصد دارد خطرات وقوع سوانح رانندگی را برای خانواده‌ها حساسیت‌زایی کند.

    وی با اشاره به راه‌اندازی « کمیپن نه به تصادفات» با هدف ایجاد سفر ایمن برای مسافران نوروزی تصریح کرد: ما در این کمپین  سعی می‌کنیم با کمک 20 هزار داوطلب در 1000 پایگاه این سازمان، خطرات حادثه‌ساز را به مسافران گوشزد کنیم. بر اساس آمار پلیس 70 درصد تصادفات و سوانح رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ داده است که می‌توان با ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور تلفات را کاهش داد. بر اساس آمارهای موجود در سال 84 میزان فوتی‌های سوانح رانندگی در کشور به حدود 22 هزار نفر می‌رسید که این آمار در سال گذشته به 16 هزار فوتی رسید. ارتقای فرهنگ رانندگی در این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است.

    رئیس سازمان جوانان هلال احمراضافه کرد: به جز مردم که عضویتشان در کمپین نه به تصادفات به بیش از 290 هزار نفر رسیده، بسیاری از مسئولان، سیاسیون و چهره‌های سرشناس حوزه ورزش، سلامت و هنر نیز به این کمپین پیوسته‌اند. از این میان می‌توان به حسن روحانی - رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهوری، محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، علاءالدین بروجردی - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، طاهر موهبتی - مدیر عامل بیمه سلامت و مسعود پزشکیان - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی- اشاره کرد.

    به گفته حبیبی چهره‌هایی همچون محمود واعظی - رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین تفتیان - قهرمان دو سرعت ایران و آسیا، بیژن زنگنه - وزیر نفت، محمدباقرنوبخت - سخنگوی دولت، محمدرضا عارف - نماینده مجلس شورای اسلامی، علی ماهر- معاون فنی و برنامه ریزی وزارت بهداشت، سرتیپ محمدرضا میرحیدری - بازرس نیروی انتظامی، مهران طالبیان - معاون میراث فرهنگی،  جمشید انصاری - معاون رئیس جمهوری، محمد نهاوندیان - معاون اقتصادی رییس جمهوری و رئیس سازمان استخدامی کشور نیز به این کمپین پیوسته‌اند.

    رئیس سازمان جوانان هلال احمر به مردم توصیه کرد: برای کاهش مخاطرات و پیشگیری از حوادث تلخ جاده‌ای تعهد دهیم و برای خاتمه خوش تعطیلات بهترین ایام سال با جوانان هلال احمر در تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی با کمپین نه به تصادفات جاده‌ای همراه شویم.

    هموطنان با عضویت در ربات تلگرامی  @behraft_bot می‌توانند عضو کمپین نه به تصادفات شوند و پوستر اختصاصی خود را دریافت و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط