فونیکسریمکسبهتام

۷ درصد تولید ناخالص کشور در تصادفات هزینه می شود

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: سالانه ۴ تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی کشور در بخش خسارت های ناشی از تصادف ها و نبودن ایمنی در جاده ها هزینه می شود.

۷ درصد تولید ناخالص کشور در تصادفات هزینه می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، بهروز غروی روز سه شنبه در همایش سوانح جاده ای و پیامدهای اجتماعی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با وجود نامگذاری دهه حمل و نقل برای سال های 2011 تا 2020 که با هدف کاهش 50 درصدی تصادف ها صورت گرفته، تاکنوت میزان کاهش این نوع حوادث مطلوب نبوده است.
    وی با بیان اینکه فلسفه جمعیت طرفداران ایمنی راه ها براساس اقدامات پیشگیرانه بوده، اضافه کرد: به طور کلی رفتار انسان در جاده ها به عواملی مانند قوانین، محیط جاده، سامانه های حمل و نقل و باورهای مردم بستگی دارد.
    غروی با تاکید بر اینکه باید باورهای ناسالم مردم را درباره رانندگی به باورهای سالم تغییر داد، اظهار داشت: نبودن ایمنی، منابع کشور را بلعیده و اصلاح آن هم نیازمند عزم ملی است.
    وی با اشاره به اینکه سامانه های حمل و نقل جاده ای ما به گونه ای تعریف شده که با وقوع یک تخلف و حادثه خسارت های فراوانی به جامعه تحمیل می شود، ادامه داد: با تغییر هر نوع رویکردی ضمن هماهنگی با همه بخش‌ها، از توان مردم نیز می توان برای مقابله با حوادث استفاده کرد.
    غروی، کاهش رشد اقتصادی و افزایش فقر اقتصادی را از تبعات نبودن ایمنی و تصادف ها دانست و گفت: طی مطالعات صورت گرفته در حوزه اجتماعی، جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر در 10 سال گذشته به خاطر تصادف های جاده ای به خیل فقرا اضافه شده اند.
    به گفته وی، بیش از 70 درصد از سوانح جاده ای در حوزه بین شهری بوده و متاسفانه 40 تا 42درصد تلفات ناشی از تصادف ها نیز مربوط به جوانان زیر 30 سال بوده است.
    غروی اضافه کرد: حدود 30 درصد از تلفات جاده ای به علت حواس پرتی راننده و 23 درصد آن نیز در برخورد خودرو با عابر پیاده روی داده است.
    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: هنگام وقوع حوادث راحت ترین کار مقصر بودن راننده اعلام می شود در حالیکه نباید تنها رانندگان را مقصر دانست بلکه با تجدید نظر در سامانه های حمل و نقل جاده ای می توان با ایمن سازی راه ها، شاهد کاهش حوادث هم بود.
    غروی، ایمن‌سازی جاده و خودروها به همراه آموزش مردم را مهمترین راهکار برای ارتقای سطح فرهنگ ایمنی برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه قزوین از استان های موفق در کاهش و کنترل حوادث رانندگی بوده است.
    وی با بیان اینکه حدود 45 درصد متوفیان حوادث جاده ای عابر یا راکبان موتورسیکلت ها بوده اند، گفت: 9 درصد تلفات در بین عابران، کودکان تا 10سال و 11 درصد آنها نیز در گروه سنی11 تا 20 سال هستند.
    غروی با بیان اینکه بیشترین نرخ تصادف در بین کامیون ها مربوط به بنز، ولوو و اسکانیا بوده، اضافه کرد: در بین اتوبوس ها نیز اسکانیا، ولوو، بنز و شهاب خودرو و در بین خودروهای سواری پراید و پژو 405 بالاترین آمار تصادف ها را به خود اختصاص داده اند.
    وی ادامه داد: بیشترین آمار منجر به فوت در بخش برون شهری مربوط به جاده های اصلی و بزرگراه ها بوده و تعداد کشته شدگان نیز در شب به مراتب بیش از روز گزارش شده است.
    وی، 51 درصد آمار منجر به فوت در سوانح رانندگی را از ناحیه ضربه به سر بر اثر نبستن کمربند ایمنی دانست و افزود: در بین کشته شده های حوادث رانندگی 63 درصد متاهل و از نظر جنسیت نیز 77 درصد آنها مرد هستند.
    7388/8054
    انتهای پیام /*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو