فونیکسریمکسبهتام

بررسی شرایط فروش سدان‌های کوچک اما محبوب بازار کشور

شیک‌پوشان اقتصادی یا گران‌قیمت‌های بازار

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم شرایط فروش سدان‌های کوچک (کامپکت و ساب‌کامپکت) بازار این روزهای کشور را مورد بررسی قرار دهیم؛ خودروهایی که گرچه با قیمت‌های زیادی در بازار معامله می‌شوند و همچنین در نمایندگی‌ها با شرایط فروش تقریبا گران‌قیمت برای خریدهای شرایطی به مشتری پیشنهاد می‌شوند اما به طور کلی و فارغ از شرایط امروز بازار، سدان‌های ارزان‌قیمت بازار خودروهای وارداتی محسوب می‌شوند.

شیک‌پوشان اقتصادی یا گران‌قیمت‌های بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروهای مورد بررسی ما همگی سدان‌های کوچک هستند و ویژگی اصلی آنها مناسب بودن آنها برای سفرهای درون‌شهری یک خانواده 4نفره است که همگی این خودروها ضمن دارا بودن استهلاک پایین، از لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار بهینه هستند.

    میتسوبیشی لنسر
    این خودرو توسط شرکت آرین موتور به بازار وارد می‌شود و خریداران می‌توانند در حال حاضر مدل‌های  آن را از این عاملیت با شرایط فروش ذیل خریداری کنند. از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی باید گفت گرمکن صندلی جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 تیوتر، تنظیم ارتفاع نور جلو، چراغ‌های زنون، سنسور باران، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و سانروف از مهم‌ترین آپشن‌های لنسر هستند. اما قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 4سیلندر 16 سوپاپه خطی است که با 1.8 حجم موتور توانایی تولید  138 اسب بخار نیرو و 176نیوتن‌متر گشتاور خروجی را دارد. اگر خواهان خرید این خودرو به صورت نقدی باشید قیمت 187 میلیون برای آن در نظر گرفته شده است. در تسهیلات کوتاه‌مدت این خودرو در انتهای اسفند ماه به شما تحویل خواهد شد. همچنین اگر قصد انتخاب شرایط فروش بلندمدت را داشته باشید، لنسر در اردیبهشت سال 97 به مشتری تحویل داده می‌شود. ضمن آنکه این خودرو 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی خواهد داشت.

    سراتو مونتاژ 1600 آپشنال
    در مورد این خودرو باید گفت در رده خودروهای مونتاژ داخل یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای سایپا شناخته می‌شود و بازار دست دوم خوبی هم دارد. این خودرو که دست‌پرورده سایپاست و با همکاری کره‌ای‌ها در ایران مونتاژ می‌شود، با مصرف سوخت 7.9 لیتر در هر 100کیلومتر یک خودرو اقتصادی در بازار محسوب می‌شود. سراتو آپشنال علاوه بر دارا بودن کیسه‌های هوا به سیستم بازشدن در‌ها به صورت اتوماتیک در هنگام تصادف نیز مجهز است. سانروف، سنسور پارک، آینه‌های جانبی برقی به همراه مانیتور لمسی 7 اینچی و همچنین سیستم صوتی مجهز به پخش USB و سی‌دی از مهم‌ترین آپشن‌های سراتو آپشنال به شمار می‌آیند. پیشرانه 1600 سی‌سی این مدل، قدرت 126 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن‌متر از دور موتور 4200 دور بر دقیقه را برای سراتو فراهم می‌کند. ضمنا باید گفت سراتو 1.6 آپشنال با گیربکس دستی به بازار عرضه می‌شود. بخشنامه فروش نقدی این خودرو طبق اعلام سایپا در تاریخ 12 اسفند آغاز خواهد شد و با قیمت 86.429.000 تومان این خودرو در رنگ‌های سفید و مشکی قابل خریداری است و پس از یک هفته به مشتری تحویل داده می‌شود.

    هیوندای النترا (کرمان خودرو)
    النترا در بین خودروهای کامپکت شهری یکی از بهترین خودروها برای استفاده روزمره و همچنین سفرهای کوتاه خارج از شهر محسوب می‌شود. از آپشن‌های مهم این خودرو می‌توان مولتی مدیا با صفحه نمایش 5 اینچی، 8 اسپیکر و ساب ووفر، سیستم ناوبری، ورودی USB و شارژ گوشی، صفحه نمایش 4.2 اینچ برای نشان دادن سیستم برقی و وضعیت خودرو، چراغ‌های زنون، آینه‌های جانبی برقی و گرم‌شونده، کنترل دمای اتاق اتوماتیک، سانروف، گرمکن صندلی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، حسگر باران، اوردرایور، انتخاب حالت رانندگی، تنظیمات برقی صندلی راننده با تنظیمات گودی کمر، حافظه صندلی و .... اشاره کرد. پیشرانه 4 سیلندر و 2 لیتری MPI آن توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور خروجی دارد. ضمن آنکه این قدرت خروجی توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. ضمنا حداکثر سرعت این خودرو نیز 202 کیلومتر اعلام شده است. زمان تحویل خودرو به خریداران، اردیبهشت 97 خواهد بود و در صورتی که تاخیری در تحویل خودرو به وجود آید سود 2.5 درصدی به عنوان‌ جریمه تأخیر به مشتری پرداخت می‌شود.

    تویوتا پریوس
    شرکت ایرتویا برای اولین‌بار در تابستان سال 1395 این خودرو را به کشور وارد کرد. این خودرو در 3 تیپ مختلف به بازار کشور وارد می‌شود و در مدل فول‌آپشن مجهز به تجهیزاتی چون آنتن کوسه‌ای، رینگ 15 آلومینیومی، اسپویلر، صندلی‌های قابل تنظیم در 6 جهت، 6 اسپیکر، دوربین دید عقب، سنسور پارک، تودوزی پارچه‌ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، رادار نقطه کور، صفحه نمایش 4.2 اینچی از نوع TFT، نویگیشن، بلوتوث، کروزکنترل، 7‌کیسه هوای ایمنی و همچنین شارژر بدون سیم برای تلفن‌های همراه دارای این فناوری است. فارغ از جذابیت‌های ظاهری که در مورد این خودرو سلیقه‌ای است، باید گفت استهلاک کم، مجهز بودن به قوای محرکه‌ هایبرید، کسب 5 ستاره ایمنی از یورو NCAP، مصرف سوخت کم و... از جذابیت‌های دیگر این خودرو به شمار می‌رود. پیشرانه آن نیز 121 اسب بخار نیرو و همچنین 142 نیوتن‌متر گشتاور خروجی تولید می‌کند و می‌تواند پریوس را به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برساند. اما نکته حائز اهمیت در مورد پریوس این است که با مخزنی به حجم 43 لیتر در هر 100کیلومتر به صورت ترکیبی در شهر و جاده تنها 3.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند که در بین خودروهای سدان کامپکت بازار ایران بی‌همتاست. ضمنا اگر خواهان این خودرو قبل از عید نوروز هستید شرکت ایرتویا شرایط ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته است که با 5‌میلیون تومان تخفیف و بدون سود همراه است که در اردیبهشت 97 این خودرو به شما تحویل داده می‌شود.

    هیوندای اکسنت (کرمان خودرو)
    گر‌چه در بازار سدان‌های کوچک ایران، مشتری‌ها گزینه‌های مختلف و با تنوع زیادی را برای خرید در اختیار ندارند، اما اگر بودجه خرید الانترا و سایر سدان‌های گران‌قیمت‌تر را نداشته باشید، یک رده ابعادی پایین‌تر، هیوندای اکسنت (خصوصا با مونتاژ کرمان خودرو) یکی از بهترین گزینه‌های خرید در این بازار به شمار می‌رود. قلب تپنده هیوندای اکسنت یک پیشرانه 4 سیلندر است و به صورت دقیق 1591 سی‌سی حجم دارد. قدرت خروجی این پیشرانه 128 اسب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه است و در دور موتور 4200 دور در دقیقه می‌تواند به حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دست پیدا کند. این پیشرانه یکی از پر بازده‌ترین پیشرانه‌های استفاده شده در این کلاس است که علاوه بر قدرت مناسب، مصرف سوخت مناسبی هم دارد. مصرف سوخت این خودرو به طور ترکیبی استفاده در شهر و جاده و در بعد مسافتی 100کیلومتر در حدود 6.4 لیتر عنوان شده است، در حالی که الانترا به مخزن سوخت 43 لیتری نیز مجهز است. در مورد آپشن‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های 14 و یا 16 اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی)، دکمه استارت موتور، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور دنده عقب، دوربین مختص دنده عقب، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی (HAC)، کروز کنترل (سفارشی) و... اشاره کرد. این خودرو که در میانه‌های پاییز قیمتی پایین‌تر از 100میلیون تومان داشت، حالا با قیمت 107 میلیون تومان و شرایط پرداخت دومرحله‌ای توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد.

    *محمد ملکی‌زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو