فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۲۸ اسفند ۹۶

خودرویی ها سبزپوش به استقبال بهار رفتند

عصر خودرو- امروز در آخرین روز کاری سال ۹۶، شاهد رشد ۱۸۱.۱۷ واحدی معادل ۱.۱۱ درصدی شاخص گروه خودرو و رسیدن به ارتفاع ۱۶ هزار و ۳۷۴ واحد بودیم، با این وجود بازدهی گروه در مجموع در سال ۹۶ معادل ۵ درصد افت کرد.

خودرویی ها سبزپوش به استقبال بهار رفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ارزش معاملات امروز گروه خودرو 15 میلیارد و 281 میلیون تومان بود که این رقم از دست به دست شدن تعداد 135 میلیون برگه سهم خودرویی در 10 هزار و 381 میلیون نوبت معاملاتی ناشی شده بود. در این میان خکاوه با 32.5 میلیون بیشترین حجم معاملات و با 3 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات گروه را در اختیار داشت.
    در سالی که گذشت بازدهی نماد خودرو 5 درصد بیشتر شد و قیمت سهم  روز جاری با رشد 1.59 درصدی به 2,749 ریال رسید. در مقابل خساپا  در آخرین روز سال با افت 0.12 درصدی به 854 ریال رسید  لذا این سهم  با کاهش 26 درصدی بازدهی سال 96 را به پایان رساند. دیروز  پس از پایان ساعت معاملات خساپا اعلام کرد که آثار مالی فسخ قراردادها با ورنا و وساپا به زودی شفاف سازی خواهد شد و متوقف گردید که امروز به گردونه معاملات بازگشت. این نماد روز 31 اردیبهشت ماه نیز به دلیل اعلام تعدیل مثبت متوقف شده بود و 12 شهریور با افت 15 درصدی قیمت به گردونه معاملات بازگشت و پس از آن روند نماد منفی بود  طوریکه سهم لیدر بودن خود را در گروه از دست داد.
    امروز خاور پس از رشد 5 درصدی و تشکیل صف خرید در قیمت 714 ریال، به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف گردید. این نماد که قرار بود سهم چرخشگر را به صورت بلوکی بفروشد پس از عدم موفقیت، با اعلام تعدیل منفی 16 درصدی  پیش بینی زیان خالص را به 1284 میلیاردر یال افزایش داد، دلیل دیگر تعدیل منفی شرکت تغییرات میزان تولیدوفروش محصولات به مبلغ ٣4٢میلیارد ریال است.
    خرینگ نیز که معامله بلوکی آن روز قبل توسط ختوقا و خگستر انجام شده بود با رشد 4.74 درصدی در قیمت 1,457 ریال سال 96 را بدرود گفت. سود شناسایی شده ختوقا پس از فروش معامله بلوکی خرینگ به ازای هر سهم 3067 ریال اعلام گردید و نماد که دیروز پس از پایان معاملات متوقف شده بود روز جاری به گردونه معاملات بازگشت. خگستر نیز سود 126 ریالی برای هر سهم از فروش این بلوک  شناسایی کرد ولی امروز علی رغم اعلام بازگشایی نماد، معامله‌ای در سهم انجام نشد.
    از دیگر نمادهای صف خرید امروز میتوان به خوساز، خاهن و ختراک اشاره کرد، در مقابل خفنر با صف فروش خود از معدود نمادهای منفی گروه بود و بیشترین کاهش قیمتی را داشت.
    در مجموع در سال 96 گروه خودرو عمدتا متعادل منفی بود لذا خودروییها در رشد شاخص سال 96، همراه جو بازار صعود نکردند و با عمق کم و منزوی به استقبال سال آتی رفتند. این درحالیست که نوروز سال قبل شاهد لیدری گروه خودرو بودیم، باید دید که در سال جدید، گروه چه روندی را در پیش خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط