فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۲۳)

جاده های زنجان با آغاز مسافرت ها شلوغ و پرحجم شد

عصر خودرو- جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مسیرهای ارتباطی این استان از روز جمعه /۲۵ اسفند/ با شروع مسافرت های نوروزی، شلوغ و پرتردد شده است.

جاده های زنجان با آغاز مسافرت ها شلوغ و پرحجم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمد علی عظیمی  افزود: از روز گذشته /27 اسفند/ ترافیک در خط شمالی آزادراه زنجان - تبریز و زنجان - قزوین پرحجم شده و تردد وسایط نقلیه در سایر مسیرهای ارتباطی استان نیز نسبت به روزهای عادی بیشتر است که برای پیشگیری از حوادث رانندگی لازم است رانندگان با احتیاط و دقت بیشتری رانندگی کنند.
    وی اظهار کرد: بطور معمول با آغاز موج اول مسافرت های نوروزی (از 25 اسفند 96 تا یکم فروردین 97) و همچنین از ششم فروردین که شروع موج دوم سفرها است، جاده های زنجان شلوغ و پرحجم می شود و به همین علت حضور عوامل پلیس راه نیز در مسیرها بسیار پررنگ می شود.
    عظیمی افزود: طی 24 ساعت اخیر حادثه واژگونی یک دستگاه کشنده حامل بار سنگ در آزادراه قزوین - زنجان و واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت در مسیر زنجان - بیجار اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.
    وی با بیان اینکه نیروهای پلیس راه تا یکم فروردین سال 97 در آماده باش صددرصدی هستند، تصریح کرد: گشت های پلیس راه در نقاط مختلف مسیرهای ارتباطی زنجان به ویژه در مناطق حادثه خیز استقرار پیدا کرده اند تا مسافران نوروزی سفر ایمنی را داشته باشند.
    عظیمی ادامه داد: عوامل پلیس راه در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان جاده ای تلاش دارند تا مسافران عبوری از جاده های زنجان با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری تردد کنند و به همین خاطر نیز پلیس در صورت مشاهده تخلفات رانندگی حادثه ساز با قاطعیت و بی هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.
    جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تیم تست اعتیاد پلیس راه زنجان در طول این مدت فعال تر از گذشته عمل خواهد کرد و اگر تست اعتیاد راننده ای مثبت باشد در این صورت گواهینامه رانندگی این راننده خاطی به مدت 6 ماه ضبط می شود و خود نیز به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل خواهد شد.
    عظیمی افزود: مسافران وسایط نقلیه عمومی در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان خاطی می توانند با سامانه 110 و 120 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند تا عوامل پلیس راه بر اساس قانون با آنان برخورد کند.
    وی ادامه داد: مردم اگر راننده ای را با رفتارهای پرخطر و حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان مشاهده کنند می توانند نشانی مسیر و مشخصات خودرو را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند تا برخورد قانونی با راننده خاطی صورت گیرد.
    به گزارش ایرنا در 11 ماه گذشته 180 نفر در جاده های ارتباطی این استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان در مدت مشابه پارسال 202 نفر بود و تمام تلاش پلیس این است که با نظارت و کنترل بیشتر حوادث جاده ای را کاهش دهد.
    استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
    استان زنجان دارای 34 گردنه ارتباطی و 28 راهدارخانه است و گردنه های 'پاپایی، سرملی، سعید آباد، قلی کندی، چایرلو، دندی به تخت سلیمان، خانچایی، چفتان، دهجلال، گویجه ییلاق، کینه ورس، قره آقاج، اندآباد و لولک آباد' ازجمله گردنه هایی هستند که در محورهای مختلف این استان قرار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو