فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور خراسان رضوی:

محدودیت تردد و توقف خودروها در اطراف حرم اعمال می شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طرح ویژه ترافیکی از ۲۸ اسفند ماه تا شعاع ۵ کیلومتری پیرامون حرم مطهر آغاز و از تردد و توقف خودروهای در این مسیر جلوگیری خواهد شد.

محدودیت تردد و توقف خودروها در اطراف حرم اعمال می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سرهنگ علیرضا حاجی زاده  ظهر شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های استقبال از نوروز پلیس راه و پلیس راهور اظهار کرد:  پلیس راهور خراسان رضوی طرح ویژه خود را با محوریت هسته مرکزی مشهد  از ساعت 12 شب 28 اسفند ماه آغاز می کند و تا انتها سخنرانی رهبر در حرم مطهر ادامه می دهد. این طرح که از شعاع پنج کیلومتری حرم مطهر به صورت ویژه اجرا می شود، در صورت نیاز تا شعاع 20 کیلومتری آن ادامه پیدا خواهد کرد.

    وی افزود: مراحل اجرای این طرح بدین صورت است که تا ساعت 6 صبح روز اول فروردین صرفا محدودیت توقف را داریم و از این ساعت به بعد محدودیت تردد هم به آن افزوده خواهد شد و تنها خودروهای مجوز دار می توانند در این محدوده تردد داشته باشند.

    رییس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه خراسان رضوی چند سالی است که با وجود حجم زیاد مسافرانی که به آن وارد می شوند، هر ساله توانسته است آمار تصادفات جاده ای خود را کاهش دهد و امسال نیز در طی 11 ماه گذشته نرخ تصادفات 4 درصد کاهش یافته است. همچنین پارکینگ های حرم مطهر از زمان شروع طرح پذیرش نخواهند داشت.

    وی با اشاره به پیش بینی پارکینگ های مختلف در ایام نوروز ابراز کرد: علاوه بر پارکینگ های قبلی، پارکینگ های ویژه ای را  با ظرفیت پنج هزار فضای توقف پیش بینی کرده ایم که در خیابان های جمهوری، خرمشهر، امام رضا(ع)، شارستان، شهدای حج، و صاحب الزمان(عج) قرار دارند و در نظر داریم با 100 نفر کاربر شرکت الیت آن را اداره کنیم.

    حاجی زاده ادامه داد: همچنین در 21 نقطه در پیرامون شهر و یک نقطه در بلوار فردوسی پارک سوارها بهسازی شده اند که 30 هزار جای پارک به ظرفیت پارکینگ ها می افزایند.

    ریئس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: امسال اطلاع رسانی را از محدوده طرح ارتقا داده ایم و با استفاده از تلویزیون های شهری، بنر ها، شبکه خبر، شبکه استانی، برنامه سفر بخیر ، اخبار و بنرها و بروشور های که تا شعاع 20 کیلومتری شهر نصب شده اند، اطلاعات مربوط به وضعیت محور ها و  ترافیک در جاده های مختلف را به منظور انتخاب بهترین و راحت ترین مسیر برای مسافران اطلاع رسانی می کنند.

    وی افزود: همچنین نرم افزار «مشهدی شو» و سایت مشهد ترافیک نیز برای مسافران راه گشا خواهد بود.این نرم افزار که اخیرا بهره برداری شده این امکان را به مسافران می دهد تا از آخرین وضعیت نقاط کم ترافیک شهر، پارکینگ ها و ظرفیت خالی آن ها اطلاع پیدا کنند که خود نقطه عطفی در حوزه حمل ونقل مشهد محسوب می شود.

    حاجی زاده  بر لزوم گرفتن استعلام از خودروها پیش از سفر ابراز کرد: حتما رانندگان قبل از شروع سفر خود از خودرو خود استعلام بگیرند چراکه در حین سفر در صورت بروز مشکل خودرو مستقیمابه پارکینگ منتقل خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو