فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

به اندازه نیمی از کل آزادراه‌های قبلی پروژه در دست ساخت داریم

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر ۱۱۷۰ کیلومتر آزادراه در حال ساخت در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در شرایطی که کل پروژه‌های آزادراهی موجود در ایران حدود ۲۴۰۰ کیلومتر است می‌توان گفت در حال حاضر به اندازه نیمی از کل پروژه‌های آزادراهی که در دهه‌های گذشته ساخته شده پروژه در دست ساخت داریم.

به اندازه نیمی از کل آزادراه‌های قبلی پروژه در دست ساخت داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در مراسم امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آزادراهی، تصریح کرد: در حال حاضر در آزادراه‌های ایران بیش از 5000 ماشین‌آلات سنگین و 17 هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که از نظر اشتغالزایی اهمیت بسیار بالایی دارد. در حوزه بزرگراه‌ها نیز ما سالانه 780 کیلومتر بزرگراه تحویل می‌دهیم که در آنها نیز نزدیک به 30 هزار نفر اشتغال دارند.

    وی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی نیز شرکت ساخت 12 هزار کیلومتر پروژه جدید دارد و تاکنون 5200 کیلومتر راه را نیز روکش یا بهسازی کرده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی نیز گفت: در حال حاضر 3410 کیلومتر پروژه در دست ساخت ریلی داریم و 5000 کیلومتر مسیر نیز در دست مطالعه است. تا پایان سال 516 کیلومتر خط ریلی جدید تحویل می‌شود که به وعده ریل گذاری 919 کیلومتری ابتدای سال ما را خواهد رساند و این در حالی است که میانگین ریل‌گذاری در سال‌های گذشته تنها 116 کیلومتر بوده است.

    خادمی با بیان این‌که سیاست تامین مالی در پروژه‌های ریلی جذب فاینانس است، توضیح داد: شش پروژه کرمانشاه – خسروی، شیراز – بوشهر، همدان – سنندج، گرگان – مشهد، میانه – اردبیل و میانه – تبریز برای تامین فاینانس با چین در حال مذاکره است که دو پروژه آن به فاز نهایی رسیده و درباره دیگر بخش‌ها مذاکرات ادامه دارد. کل نیاز مالی این پروژه‌ها 13 هزار میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن را فاینانس خارجی تامین می‌کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو