فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران در دیدار با سفیر اتریش مطرح کرد:

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در تهران است

عصر خودرو- در دیدار استاندار تهران با سفیر اتریش در ایران و قائم مقام استاندار و اعضای هیئت اقتصادی ایالت اتریش علیا بر افزایش تعامل دو طرف در بخش های اقتصادی و زیست محیطی تأکید شد.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در تهران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، دیدار استاندار تهران با سفیر اتریش در ایران و قائم مقام استاندار و اعضای هیئت اقتصادی ایالت اتریش علیا صبح امروز ١٥ اسفندماه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری،صادقی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران استانداری برگزار شد.
    ‎محمدحسین مقیمی در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت استان تهران به عنوان پایتخت کشور در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی گفت:روابط ایران و اتریش همواره در بخش های مختلف برقرار بوده است و به خصوص روابط اقتصادی دوطرف پس از توافق برجام در شرایط بهتری قرار گرفته است.

    ‎وی با تأکید بر اینکه شرکت های صنعتی مهمی  از جمله خودروسازی، در استان تهران فعال هستند، تصریح کرد: اتریش از کشورهایی است که در صنعت پسماندهای خانگی به خوبی فعالیت دارد و با توجه به ظرفیت استان تهران در این بخش می توان کار مشترکی درساماندهی پسماندهای شهری میان دو طرف انجام داد.

    ‎استاندار تهران پیشنهاد داد: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که مورد تأکید رئیس جمهور است،طی دو سال قرار است اجرایی شود و این ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در استان تهران است.

    ‎مقیمی در این دیدار  با بیان اینکه صنایع “های تک” در استان تهران برای سرمایه گذاری قابلیت دارند عنوان کرد: ایجاد دفتر سرمایه گذاری مشترک میان تهران و بخش بازرگانی ایالت اتریش علیا می تواند در شناسایی موانع و بهبود تعامل اقتصادی و صنعتی دو طرف مؤثر باشد.

    ‎وی با اشاره به امکان سرمایه گذاری های مشترک میان تهران و ایالت اتریش علیا گفت: معاونت اقتصادی استانداری تهران ازطریق دفتر بازرگانی سفارت اتریش مقدمات برگزاری جلسات و بررسی امکان سرمایه گذاری میان دو طرف را فراهم می کند.

    ‎استاندارتهران گفت: دو قرارداد با شرکت های اتریشی برای ساخت بیمارستان در استان تهران منعقد شده است و امیدواریم موانع ومشکلات سرمایه گذاری میان دو کشور مرتفع شود.

    ‎درادامه این دیدار اشتروگل قائم مقام استاندار ایالت اتریش علیا با اشاره به اینکه روابط ایران و اتریش در بخش های اقتصادی و سیاسی دارای سابقه دیرینه است گفت: ایالت اتریش علیا یک قطب صنعتی و از نظر صادرات قوی ترین ایالت اتریش است و ایران برای اتریش علیا شریک بسیار قابل اطمینانی است.

    ‎وی افزود: توسعه روابط اتریش علیا با تهران در راستای انجام وظیفه ناشی از توافق برجام است و قراردادهای مهمی با شرکت های خودروسازی ایران تاکنون منعقد شده است.

    ‎قائم مقام استاندار اتریش علیا با اشاره به اینکه هدف ما افزایش همکاری با تهران در بخش های فناوری،صنایع خودرو و زمینه های تحقیقاتی است عنوان کرد: این همکاری فرصت مغتنمی است که برای منافع دو طرف در بخش های اقتصادی  فرصت برد-برد ایجاد کنیم .

    ‎در ادامه اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران نیز با بیان اینکه ایران و اتریش همواره در طول سال های مختلف روابط خوبی داشته اند گفت: علاقه داریم توانایی های  ایران و اتریش در بخش های دانش ،شیوه های آموزشی و فناوری نیز  به اشتراک گذاشته شود.

    ‎وی با اشاره به اینکه اتریش به دنبال انجام وظایف خود برآمده از توافق برجام است عنوان کرد:پیش از سفر رئیس جمهور ایران به اتریش ،نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در اتریش برگزار خواهد شد و در زمینه های مختلف به منظورافزایش تعامل دو کشور  مذاکراتی انجام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو