فونیکسریمکسبهتام

ارسال پیامک واریز وجه برای متقاضیان طرح جایگزینی خودرو طی هفته آینده

عصر خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: قرار است از هفته آینده، ایران خودرو پیامک تکمیل وجه برای متقاضیان طرح جایگزینی ارسال کند.

ارسال پیامک واریز وجه برای متقاضیان طرح جایگزینی خودرو طی هفته آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مهران سالاریه افزود: در سال گذشته تعدادی از متقاضیان در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده شرکت و برنده شدند، قرار بر این شد بعد از اسقاط خودرویشان به آن‌ها خودروی جایگزین تعلق گیرد؛ بر این اساس برای تعدادی از متقاضیان فرآیند کاری آغاز شد. در مرحله کنونی 7 هزار و 500 نفر از این متقاضیان باید ابتدا خودروی خود را اسقاط سپس نسبت به تکمیل وجه و پس از آن تحویل خودرو، اقدام کنند.

    وی اضافه کرد: برای 4 هزار و 500 نفر، تاکنون پیامکی از طرف خودروساز ارسال شده است که برای افراد باقیمانده نیز هفته آینده پیامک تکمیل وجه ارسال و فراخوان از سمت خودروساز مربوطه انجام خواهد شد. حدود 2 هفته گذشته اطلاعات این متقاضیان برای خودروساز مربوطه ارسال شده است.

    رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: شرکت ایران خودرو اعلام کرده به دلیل نقصی که در روند پرونده این افراد وجود داشته، مشکل این تعداد به زودی حل و نسبت به فراخوان آن‌ها اقدام می‌شود؛ قرار است هفته آینده پیامک فراخوان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال شود.

    * الزام شماره گذاری خودرو به دریافت مجوز از ستاد نوسازی خودرو

    ­رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنین گفت: بر اساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو باید مجوز شماره گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی، از سمت ستاد نوسازی انجام شود.

    سالاریه افزود: بر اساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه این ماده، یکی از ارکان شماره گذاری خودرو‌های تولیدی یا وارداتی، مجوزیست که از سمت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده باید ارائه شود تا پلیس راهور ناجا نسبت به شماره گذاری اقدام کند.

    وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی از قبل صورت گرفته که باید مجوز شماره گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی از سمت این ستاد انجام شود بنابراین شماره گذاری تعدادی از خودرو‌ها اکنون از طریق سامانه‌ای که برای این مورد طراحی شده، در حال انجام است. در همین خصوص مکاتبه‌ای هم با رئیس پلیس راهور ناجا صورت گرفته، مبنی بر اینکه همه خودرو‌هایی که تولید یا وارد شده اند و آماده شماره گذاری هستند، الزاما از این ستاد باید برای دریافت عوارض اسقاط اعم از نقدی یا گواهی اسقاط اقدام شود تا بعد از آن به پلیس راهور معرفی شوند.

    رئیس ستاد نوسازی نا وگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: از رئیس پلیس راهور در خواست داریم که به همکاران خود این موضوع را اعلام کنند تا زمانی که مجوزی از سمت این ستاد صادر نشده نسبت به شماره گذاری اقدام نکنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط