فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

سایه سنگین دولت بر خودروسازی های کشور

خودروهای غیراستاندارد باید اعلام شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر خلاء قانونی برای برخورد با سازندگان خودروهای غیراستاندارد وجود دارد به مجلس اعلام شود، تا این خلاء با تصویب قانون پر شود.

سایه سنگین دولت بر خودروسازی های کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محسن کوهکن  با اشاره به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر احتمال توقف تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت بالا، گفت: به اتکای قانون هر موسسه نظارتی باید در حوزه مسئولیت خود جهت دفاع از ایمنی و جان مردم عمل و سخت گیری کند و مجلس نیز از این سازمان ها حمایت می کند، چراکه این سازمان ها به دنبال اجرای قانون هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروسازی کشور حرکت به سمت جلو دارد، اما هنوز ایراداتی وجود دارد که رفع آن مستلزم تصمیمات و اقداماتی از سوی مسئولان است، افزود: گرچه خودروسازان به سمت کیفیت خوب و بهتر حرکت کردند اما هنوز به حد مطلوب نرسیده و با برندهای اصلی فاصله دارند، لذا باید در این زمینه خودروسازان باید شتاب حرکت خود را بیشتر کنند.
    دخالت های دولت در صنایع خودروسازی باید کمتر شود

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دخالت های دولت در صنایع خودروسازی باید کمتر شود، ادامه داد: دولت سایه سنگین خود را بر این صنعت گسترانیده و اجازه نمی‌دهد تا رقابتی شکل بگیرد و قیمت‌ها رقابتی شود و کاهش یابد.
    وی با بیان اینکه در هر بخشی که اقدامی شود که به سلامت مردم ضربه می زند باید روی آن سخت گیری شود، یادآور شد: هیچ چیزی بالاتر از این نیست که در بخشی به سلامت مردم لطمه وارد شود، لذا اگر گفته شود که از یک نوع ماشین پایین تر نباید در کشور تردد کند، این اتفاق نباید رخ دهد.

    لزوم اعمال فشار بر خودروسازان برای نزدیکی به استانداردهای مطلوب
    کوهکن با تاکید بر اینکه منافع عمومی باید بر منافع شخصی ترجیح داده شود، افزود: با اتکای قانون باید مدل های خودروهای غیراستاندارد مشخص و معرفی شود و به خودروسازان فشار آورده شود که به استانداردهای مطلوب نزدیک شوند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های خودروساز نیز باید هزینه کنند که خودروها را با استانداردهای مطلوب تطبیق دهند، تصریح کرد: اگر خلاء قانونی برای برخورد با سازندگان خودروهای غیراستاندارد وجود دارد به مجلس اعلام شود، تا این خلاء با تصویب قانون پر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو