فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

بهبود وضعیت گروه خودرو در این هفته

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت بازدهی گروه خودرو ۱ درصد و حجم و ارزش معاملات بیش از ۵۰ درصد رشد کردند.

بهبود وضعیت گروه خودرو در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شنبه خودرویی ها پرتقاضا بودند در این روز ایران خودرو به همراه  خگستر خبر از معامله بلوکی نمادهای زیرمجموعه خرینگ و ختوقا دادند، لذا در این روز متوقف و بازگشایی شدند.
    یکشنبه جو خودروییها مثل سایر گروه های بازار منفی متعادل بود، در این روز نیز برخی نمادهای قطعه ساز، فارغ از جو منفی گروه در حاشیه 4 درصد مثبت صف خرید تشکیل دادند که  در این میان می توان به صف خرید نمادهای خکاوه، خرینگ، خکمک و ختراک اشاره کرد.
    دوشنبه گروه خودرو معاملات منفی دیگری را پشت سر گذاشت ،در این روز خکار پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه 12 درصدی از محل سود انباشته با رشد حدود 6 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. خوساز نیز که به دلیل رشد قیمتی بیش از 20 درصدی پس از پایان معاملات دیروز متوقف شده بود پس از شفاف سازی شرکت مبنی بر اینکه خبر خاصی در شرکت نیست، با رشد 9 درصدی بازگشایی شد.
    این درحالی بود که به دلیل گزارش 11 ماهه امیدوارکننده تولید و فروش خودرو انتظار وضعیت بهتری از گروه می رفت، بر طبق این گزارش مجموع کل فروش ایران خودرو از ابتدای سال مالی تاکنون به مبلغ 20,519 میلیارد تومان رسیده (معادل 110 درصد از بودجه).  که 1809 میلیارد تومان بیشتر از بودجه برآوردی شرکت18709 میلیارد تومان (بدون احتساب قطعات) است.
    در جو منفی سه شنبه ، صف خرید نمادهای خمهر، خلنت و خکار خودنمایی میکرد. در این روز  خریخت از تعدیل منفی 4,193 درصدی خبر داد و درحالیکه که وضعیت سهم متعادل منفی بود به نمادهای متوقف بازار پیوست. ختراک نیز پس از 20 درصد بازدهی طی 4 روز معاملاتی متوقف گردید.
    در آخرین روز کاری هفته، شاخص گروه خودرو علی رغم روال معمول و جو متعادل منفی بورس، توانست با رشد هماهنگ نمادهای گروه با ثبت رشد حدود 301 واحدی (معادل 1.77 درصد) به ارتفاع 17 هزار و 217 واحد برسد. از سوی دیگر، نماد ختراک علیرغم انتشار شفاف سازی مبنی بر عدم رخداد خاصی در عایدی و یا نحوه سود آوری شرکت، با رشد قیمتی مجدد حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، همینطور نمادهای قطعه ساز دیگری مثل خشرق، خرینگ، خوساز، خکمک، خمهر، خکار و خفناور صف خرید تشکیل دادند. خزامیا نیز سنگین ترین صف خرید گروه را داشت ولی خودرو و خساپا رشد ناچیز داشتند و نهایتا در قیمتهای 2,781 ریال و 903 ریال به معاملاتشان پایان دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو