فونیکسریمکسبهتام

از سال ۸۷ تاکنون؛

۱۸۶ تانکر سوخت درمحورهای مواصلاتی کردستان واژگون شده است

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان از واژگونی ۱۸۶ تانکر سوخت در محورهای مواصلاتی استان از سال ۸۷ تاکنون خبرداد.

۱۸۶ تانکر سوخت درمحورهای مواصلاتی کردستان واژگون شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، اقبال حمیدی امروز دوشنبه در نشست سرپرست اداره کل محیط زیست کردستان با جمعی از خبرنگاران استان در سنندج گفت: از سال 87 و با واژگونی تانکر سوخت در سد قشلاق سنندج، زنگ خطر این واقعه در استان به صدا درآمد.

    وی عنوان کرد: از آنجا که جاده های استان ترانزیتی نیستند و در چند سال اخیر بحث ترانزیت کالا و سوخت هم درمحورهای استان افزایش پیدا کرده و اکثر رانندگان هم آشنایی با جاده های مناطق کوهستانی و حادثه خیز ندارند هر سال شاهد اتفاقات ناگواری هم چون واژگونی و تصادف تانکرهای های حامل سوخت در جاده های استان هستیم.

    وی اظهارداشت: در طی 9 سال اخیر 186 مورد واژگونی تانکرهای حامل سوخت در محورهای مواصلاتی استان داشته ایم  که از این تعداد 24 مورد مربوط به سال جاری است.

    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان ادامه داد: سه راهی مریوان سنندج و سنندج- دیواندره ازنقاطی هستند که بیشترین واژگونی تانکر ها در آن اتفاق افتاده است.

    حمیدی با اشاره به اینکه هر لیتر ماده نفتی یک میلیون مترمکعب آب را از حالت شرب خارج و آلوده می کند، بیان کرد: مواد نفتی قطعا اثرات مضری برروی زمین ها و منابع آب موجود در منطقه ما خواهد داشت.

    وی ادامه داد: در مسیرهایی که بیشترین واژگونی تانکرهای سوخت هم اتفاق افتاده استخرهای پرورش ماهی واراضی کشاورزی وجود دارد، که این رویداد منجر به آسیب به این مزارع شده است.

    وی در ارتباط با مسئله پسماند زباله دراستان هم گفت: متاسفانه شهرداری ها تفکیک از مبداء را شروع نکردند و تاکنون شاهد آغاز اجرایی کردن آن در سطح استان نبوده ایم.

    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان بیان کرد: متاسفانه جایگاه های دفن زباله دراستان ما به محل تلبنارزباله تبدیل شده است و دفن اصولی در آنها انجام نمی شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط