فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۶۳۶»

چراغ سبز ۶۰ ساله تهران به خودرو محوری در مبلمان شهری

عصر خودرو- فعال و کارشناس محیط زیست گفت: متاسفانه شهر تهران به خودرو محوری در مبلمان شهری چراغ سبزنشان داده است که این ۸ برابر فضایی است که برای تردد انسان ها طراحی شده است.

چراغ سبز ۶۰ ساله تهران به خودرو محوری در مبلمان شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست  با اشاره به بحران آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران اظهار کرد: شهر تهران امروز درگیر بحران های آلودگی هوا ، ترافیک ، آلودگی صوتی و نشست زمین است.
    وی افزود:در شهر تهران شهروندان حدود 20 میلیون ساعت خود را در ترافیک تلف می کنند که ارزش آن با محاسبه حقوق وزارت کار که بابت دست مزد پرداخت می کند برابر حدود 10 میلیارد تومان در سال است.

    درویش بیان کرد: متاسفانه شهر تهران به خودرو محوری در مبلمان شهری چراغ سبزنشان داده است که این 8 برابر فضایی است که برای تردد انسان ها طراحی شده و تقریبا یک رکورد بی رقیب در سراسر جهان است.

    وی ادامه داد: یادداشتی که در 26 آبان ماه 1336در روزنامه اطلاعات خطاب به شهردار وقت تهران که نسبت به ترافیک و آلودگی هوا اعتراض کرده بود حدود 60 سال می گذرد که برای حل یک معضل 60 سال کافی بود.

    فعال و کارشناس محیط زیست تاکید کرد: اگر نتوانستیم معضلات محیط زیستی را حل کنیم به علت آن بود که نتوانستیم مشکلات را به درستی ریشه یابی کنیم و ما مسیر اشتباهی را برای حل معضلات طی کردیم.

    وی افزود: ما فکر می کردیم می توانیم با بهبود کیفیت سوخت و کاربراتورها مشکل آلودگی هوا را حل کنیم در صورتی که تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که برای حل مشکل آلودگی باید شهری برمبنای زیست محوری طراحی کنند.

    درویش گفت: ما باید کاری کنیم که مردم داوطلبانه خودروهای شخصی خود را کنار گذاشته و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و پیاده و یا با دوچرخه تردد کنند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران طرح 5 ساله ای را برای تردد دوچرخه ها در شهر ارائه داده است که تعداد حرکت با دوچرخه را از 60هزار به 300 هزار سفر در روز افزایش دهد و بودجه 125میلیارد تومانی به این طرح اختصاص دهد، ادامه داد: متاسفانه شهرداری تهران برای اختصاص اعتبار برای تردد دوچرخه مشکل دارد در صورتی که حدود 6800 میلیارد تومان برای دو طبقه کردن پل صدر هزینه می کند.

    وی افزود: موضوعات این چنینی نشان از باور و اعتقاد راسخی است که باید در تصمیم گیران وجود داشته باشد و علت اینکه چرا ما باید به تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست محوری حرکت کنیم شکل نگرفته است و این نیاز به یک مطالبه عمومی دارد .

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو