فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن همگن قطعه سازان کشور خبر داد

واردات قطعاتی که در داخل قابلیت تولید دارد صحت ندارد

عصر خودرو- ما با این موضوع که گفته می شود "تولید قطعات در داخل کذب محض است" موافق نیستیم چون سالهاست قطعات خودروهای پرتیراژ در داخل و توسط قطعه سازان تولید و عرضه می شود.

واردات قطعاتی که در داخل قابلیت تولید دارد صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور گفت : بالای 80 درصد از قطعات خودروهای پرتیراژ همچون پراید ، سمند ، پژو 405 و ... توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود .

    وی در مورد انتشار اخباری در خصوص اینکه برخی قطعه سازان وارد کننده هستند افزود : اینکه گفته می شود تولید قطعات در داخل کذب محض است ، ما موافق نیستیم چون که سالهاست قطعات خودروهای پرتیراژ در داخل و توسط قطعه سازان تولید و عرضه می شود.

    محبی نژاد تصریح کرد : شاید برخی قطعات که تولید داخل ندارد و تولید آن در داخل مقرون به صرفه نیست از خارج وارد شود که این موضوع را ما قبول داریم ولی علت آن پایین بودن تعرفه واردات قطعه است که باعث گردیده تولید این قطعات مقرون به صرفه نباشد و ما امیدواریم با افزایش تعرفه واردات قطعه این مشکل حل شود .

    وی در ادامه خاطر نشان کرد : اعمال استانداردهای 85 گانه باعث از رده خارج شدن برخی خودروهای پرتیراژ می شود و این موضوع باعث بروز چالش و بحران در صنعت قطعه سازی و بیکاری حجم وسیعی از کارگران این صنعت خواهد شد که این موضوع را ما به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام کرده ایم و منتظر جواب هستیم و اگر فکری به حال این موضوع نشود صنعت قطعه سازی با فاجعه ای جبران ناپذیر مواجه خواهد شد. .

    وی در خصوص پرداخت طلب قطعه سازان گفت : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از انتصاب 600 میلیارد تومان نقدینگی در قالب خرید دین با همکاری بانک مهر اقتصاد به صنعت قطعه سازی تزریق نمودند که نفس تازه ای برای قطعه سازان بود که ما بابت این موضوع از ایشان تشکر می کنیم .

    دبیر انجمن همگن قطعه سازان کشور افزود : روندی را که مهندس جهرودی آغاز کرده است روند بسیار مناسبی است که با یک مشکل مواجه شده و امیدواریم این مشکل توسط نظام بانکی به زودی رفع گردد .

    وی در پایان خاطر نشان کرد : شرکت سایپا یکی از شرکت های معتبر صنعت خودروسازی کشور است که می تواند با اعتبار خود در جذب تسهیلات از شبکه بانکی برای رونق قطعه سازی استفاده نماید که مهندس جهرودی در این خصوص اقدام نموده و ما امیدواریم این مسیر ادامه یابد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط