فونیکسریمکسبهتام

جانشین رییس پلیس راهور ناجا عنوان کرد؛

کودکان زیر هفت سال، ۵.۶ درصد جانباختگان تصادفات امسال

عصر خودرو- جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت:‌ قانون، سیستم هوشمند جاده‌ای و آموزش اثرگذار و فرهنگ سازی برای مردم، بر کاهش تصادف اثرگذار است و فقدان آن باعث بروز سوانح رانندگی می‌شود.

کودکان زیر هفت سال، ۵.۶ درصد جانباختگان تصادفات امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار موسی امیری در همایش کاهش سوانح ترافیکی در شیراز، اظهارکرد: مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، بی شک با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین، شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.

    وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در 9 ماه امسال 5.6 درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر هفت سال بوده اند.

    جانشین پلیس راهور ناجا، سرعت غیرمجاز را یکی از مهمترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در این مدت، 19.6 درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای بوده، همچنین ضعف های فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.

    امیری با اشاره به نقش حواس پرتی در تصادفات، گفت: طی این مدت، 35 درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

    جانشین رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی یابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.

    وی بیان کرد:‌ سوخت ارزان، استفاده بی رویه از وسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودروهای شخصی موجب کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت کنیم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می شود و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده ایم.

    جانشین پلیس راهور ناجا، نزدیک شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه ها را از عوامل موثر بر رخداد تصادف برشمرد و اضافه کرد: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات موثر در بروز سوانح رانندگی به شمار می‌آید.

    براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور، امیری از وقوع روزانه 450 تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت که 40 کشته و 900 مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

    امیری از شهروندان خواست با پلیس همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا کند و همانطور که رعایت بستن کمربند ایمنی اکنون نهادینه شده است باید رعایت دیگر قوانین را نیز آغاز و نهادینه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط