فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون بودجه مجلس:

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق امکان افزایش قیمت سوخت را به دولت می‌دهد

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه محل افزایش منابع هدفمندی در تبصره ۱۴ مشخص نیست، گفت‌: این بدان معنا است که دولت اجازه افزایش قیمت سوخت را خواهد داشت.

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق امکان افزایش قیمت سوخت را به دولت می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سیدمحمد حسینی با اشاره به تغییر ارقام مربوط به تبصره 14 با موضوع هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و در اختیار نمایندگان در صحن مجلس قرار گرفته، افزایش حدود 10 هزار میلیارد تومانی منابع و مصارف این تبصره است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کلیات بودجه 97 رأی آورده و نمایندگان وارد بررسی و تصویب جزئیات در صحن خواهند شد، تصریح کرد: یکی از ایرادات و ابهاماتی که همچنان پابرجاست و جای سؤال برای نمایندگان دارد، به موضوع افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها بازمی‌گردد که محل افزایش آن مشخص نیست. گفته می‌شود که سهم شرکت‌ها زیاد شده که از محل فروش حامل‌های انرژی داخلی بوده است که از رقم 40 هزار میلیارد تومان به 41 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    وی تأکید کرد: این موضوع جزء سؤالات ما است، زیرا همچنان محل افزایش منابع نامشخص است و اگر این تبصره تبدیل به قانون شود، می‌توان این گونه تفسیر کرد که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد و بدین ترتیب منابع را محقق کرد، بنابراین یکی از اشکالاتی که منجر به رد شدن کلیات بودجه شد، همین موضوع بود که همچنان ابهام دارد.

    این نماینده مجلس افزود: در هیچ بندی از تبصره 14 اشاره‌ای به ثابت ماندن یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد، در حالی که منابع و مصارف آن 10 هزار میلیارد تومان زیاد شده است که باید از محلی این رقم تأمین شود. بنابراین احتمال دارد، منجر به افزایش قیمت حامل‌ها شود.

     

      جدول منابع و مصارف تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 از 87.800 هزار میلیارد تومان با اصلاحاتی روبرو شد و به 98 هزار و 800 میلیارد تومان رسید. با توجه به آنکه هنوز محل این رقم افزایش مشخص نیست و قیدی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌ها در آن وجود ندارد، در صورت تصویب می‌تواند محملی برای گرانی قیمت سوخت باشد.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو