فونیکسریمکسبهتام

ادغام مزدا و تویوتا از شایعه تا واقعیت!

عصر خودرو- شایعات مربوط به ادغام مزدا و تویوتا این دو برند معروف با یکدیگر رد شد.

ادغام مزدا و تویوتا از شایعه تا واقعیت!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رکنا ، به مزدا و تویوتا از همکاری طولانی‌مدت خود لذت خواهند برد. این همکاری شامل ساخت کارخانه بزرگ 1.6 میلیارد دلاری در شما آلاباما می‌باشد. درحالی‌که این همکاری نشانه‌ای از آغاز فرایند ادغام دو شرکت به شمار می‌رود اما مدیرعامل مزدای آمریکای شمالی سریعاً این ایده را خاموش کرده و خط بطلانی بر شایعه احتمال تبدیل مزدا به زیر شاخه فرعی تویوتا کشیده است.

    ماساهیرو مورو گفته که این دو کمپانی برنامه‌ای برای ادغام ندارند. برنامه‌های مزدا برای حفظ استقلال Esteghlal خود همچنان به قوت خود باقی مانده اما این دو خودروساز به همکاری با یکدیگر در توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید ادامه خواهند داد.

    مورو همچنین در دیترویت درباره آینده خودروهای الکتریکی و سلول سوختی نیز صحبت کرده و گفته که این تکنولوژی‌ها به اندازه آینده خود خودروها مهم هستند. البته مزدا هنوز هم باور دارد پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌توانند به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی حداقل یک دهه دیگر نیز دوام بیاورند.

    مورو می‌گوید:

    این مهندسی خالص پیشرانه احتراق داخلی و راه مزداست. این پیشرانه‌ها به مدد تکنولوژی‌های جدید در آینده بهتر نیز خواهند شد. همان‌گونه که جامعه و زمان به پیش می‌رود مزدا نیز همین‌گونه خواهد بود.

    بخشی از استراتژی جدید مزدا استفاده از تکنولوژی اسکای اکتیو X است. پیشرانه‌ای که بدون استفاده از جرقه احتراق دارد همین آگوست گذشته معرفی شد و اولین قدم‌ها به سوی استراتژی پایدار زوم زوم 2030 به شمار می‌رود. برنامه یاد شده همچنین شامل معرفی تکنولوژی خودران و تلاش کلی برای کاهش میزان متوسط دی‌اکسید کربن تا 50 درصد در مقایسه با سال 2020 و کاهش 90 درصدی تا سال 2050 می‌باشد.

    مورو در نهایت اعلام می‌دارد:

    با تکنولوژی‌های جدید نهان در پیشرانه اسکای اکتیو X مزدا خودرویی را در سال 2019 و با استفاده از تکنولوژی مذکور به بازار Store عرضه خواهد کرد. ما انتظار داریم با این پیشرانه کاهش مصرف سوخت 20 تا 30 درصدی را نسبت به بهترین‌های صنعت داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو