فونیکسریمکسبهتام

با تداوم افزایش غیرقابل پیشبینی نرخ ارز؛

بازار خودروهای وارداتی در انتظار مرحله دوم افزایش قیمت

عصر خودرو- شرکت های واردکننده خودرو در پی افزایش تعرفه های واردات و همچنین افزایش نرخ ارز(افزایش حدود ۱۳ درصدی) پس از دوران توقف ثبت سفارش واردات، قیمت جدید انواع محصولاتشان را برای مدل های جدید به صورت قطعی اعلام کردند و پس از سکوتی طولانی در بازار خودروهای وارداتی، درب های این بازار بار دیگر هر چند با قیمت های بالاتر به روی مشتریان باز شد.

بازار خودروهای وارداتی در انتظار مرحله دوم افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت های رسمی واردکننده خودرو قیمت های رسمی محصولاتشان را از حدود یک ماه گذشته بر اساس نرخ روز ارز ( که برای دلار حدود 4100 تا 4200 تومان بود) و همچنین تعرفه های جدید واردات تعیین کردند و ثبت نام مدل های جدید و تحویل مدل های 2018 به مرور آغاز شد اما علی رغم بازگشت آرامش به بازار خاک گرفته وارداتی ها نرخ انواع ارز آرام نگرفت و طی یک ماه گذشته با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است به گونه ای که هم اکنون در نخستین روز از ماه بهمن ، قیمت دلار از ساعت 11 صبح تا کنون افزایش 200 تومانی را تجربه کرده است و به مرز 4700 تومان رسیده است. نوسانات غیرقابل پیش بینی نرخ ارز و همچنین افزایش روزافزون نرخ دلار و یورو مساله ای است که می تواند به عنوان اهرم فشار روی واردکنندگان موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی در مرحله دوم پس از افزایش تعرفه ها و جهش اولیه ارز شود.
    علی شکوهی؛ کارشناس بازار خودرو در همین زمینه ضمن اشاره به اثرگذاری نرخ ارز روی 30 درصد قیمت خودروهای وارداتی می گوید : بر اساس محاسبات و تجربیات، تغییرات نرخ ارز روی 30 درصد قیمت خودرو اثرگذار است. برای مثال امروز میزان افزایش نرخ ارز نسبت به یک ماه قبل و تعیین قیمت های قطعی خودروها حدود 12 درصد رشد را نشان می دهد. با این حال برای مثال در یک خودرو 200 میلیون تومانی ، 30 درصد قیمت این خودرو یعنی 60 میلیون تومان از افزایش نرخ ارز تاثیر می پذیرد و می توان افزایش قیمت 7.2 میلیون تومانی را در چنین خودرویی متصور شد.
    بر اساس الزام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شرکت های واردکننده خودرو حداکثر مجاز به در نظر گرفتن سود 7 درصدی روی خودروهای عرضه شده هستند و تعیین سود بیش از این میزان در قیمت گذاری های جدید شرکت ها مجاز نیست. با این حال افزایش فراتر از انتظار تعرفه واردات انواع خودرو و همچنین نرخ ارز دو مشخصه اصلی برای تعیین قیمت های جدید برای خودروهای وارداتی بودند که در صورت تداوم افزایش نرخ ارز ممکن است موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی در مرحله دوم نیز بشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو