فونیکسریمکسبهتام

برگزاری رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی

عصر خودرو- کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رالی گردشگری خانوادگی ویژه وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار می‌کند.

برگزاری رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط‌عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی،  این رالی 12 و 13 بهمن ماه 1396، ویژه خودروهای با قدمت بیش از 40 سال، در مسیر تهران - ابیانه و مسیر بازگشت ابیانه – تهران برگزار می‌شود.
    سلمان یار محمدی، مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان این مطلب گفت: رالی تهران- ابیانه با رویکرد توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و در راستای اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار می‌شود.
    وی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال 1314، برگزاری رالی‌های مختلف در دستور کار این موسسه قرار داشته است، خاطرنشان کرد: رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی به هیچ عنوان مسابقه سرعت نبوده و ملاک برگزیده شدن در آن نحوه صحیح نقشه خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح و اصولی بوده و با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کشور انجام می‌شود.
    یارمحمدی ادامه داد: هرگونه حرکات نادرست در رانندگی همچون سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکت مارپیچی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند امتیاز منفی برای شرکت کنندگان درپی داشته و شانس برگزیده شدن آنان را کاهش دهد.
    مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، درباره نحوه انتخاب گروه‌های برتر نیز یادآور شد: گروه‌هایی متشکل از داوران و کمک داوران مجرب این رشته، عملکرد شرکت‌کنندگان را بررسی کرده و در پایان با معرفی رانندگان و نقشه خوانان برتر، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.
    وی ادامه داد: در این رالی حضور 120 نفر به عنوان شرکت کننده -که گروه‌های سه نفره متشکل از راننده، نقشه خوان و یک نفر همراه را می‌سازند- و 40 خودرو با قدمت بیش از 40 سال، پیش‌بینی شده است.
    یارمحمدی با اشاره به اینکه این رالی بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی «Mobility» و با رعایت قوانین داخلی کشور در جاده‌های عمومی برگزار می‌شود، اظهار داشت: رالی گردشگری خانوادگی وسیله‌های نقلیه تاریخی، 12 بهمن ماه از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوارن در تهران آغاز شده و گروه‌ها با پشت سرگذاشتن اتوبان‌های قم و کاشان، جاده نطنز و جاده ابیانه، به مدت یک شب در روستای تاریخی ابیانه اقامت خواهند داشت.
    وی ادامه داد: روز 13 بهمن نیز گروه‌ها در راه بازگشت، پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی مسیر همچون روستای تاریخی ابیانه و تپه تاریخی سیلک در کاشان، به تهران رسیده و به این ترتیب مسابقه را به پایان خواهند برد.
    گفتنی است: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از یکم تا دهم بهمن ماه به وب سایت www.taci.ir و دبیرخانه رالی مستقر در دفتر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به نشانی تهران- خیابان فیاض بخش- نبش کوچه جهانگردی- پلاک 33 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌ 66755591 (021) تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو